Üdv, Vendég | RSS | Facebook


Főoldal
» Cikkek » Modding


A GEN és SCN fájlok

Ez a dokumentum teljes egészében Neuro munkája, máshol leközölni kizárólag az ő engedélyével szabad!


A magam részéről 3D modellezéshez nem értek, s egyelőre idő hiányában valószínőleg nem is kezdek el foglalkozni vele. A neten elérhető modifikációk közül viszont előfordulhat, hogy valakinek szüksége van egy modellre vagy pályára (saját részre vagy tegyük fel, hogy megkapta hozzá az engedélyt a modell készítőjétől), amit egy meglévőbe akar illeszteni vagy saját csomagot létrehozni. Ilyenkor a GEN fájlok módosítására is szükség lehet. Ez a témakör nem lesz túl hosszú, viszont kritikus az autó működése szempontjából. Ugyanis az rFactor ezekben a fájlokban határozza meg azt, hogy milyen módon építse fel a több darabból álló modellt és, ami most nekünk kell: hogy hol találja meg az ehhez szükséges adatokat. Mivel az elérési útvonalat abszolút módon kell megadni, ezért ha módosítjuk a mod vehicles mappájának a nevét, máris elromlik minden. Na, ilyenkor nincs para, csak bele kell lesni a GEN fájlokba és átírni az elérési utakat. A GEN fájlokból mindig kettő van, egy "név.gen" és egy "név_spinner.gen". Nyilván nem kötelező egyébként ezt a formát használni, de így könnyen beazonosítható a modellezők számára, hogy melyik-melyik.
A fájl szöveges. Az elején kell megadni az érintett útvonalakat és MAS fájl neveket - az összeset, amit az adott modell használ - ami a következő példában így néz ki:


SearchPath=<TEAMDIR>
SearchPath=<VEHDIR>
SearchPath=<VEHDIR>NGTC\
SearchPath=<VEHDIR>Audi A4\
SearchPath=<VEHDIR>NGTC\Audi A4\

MASFile=Audi_A4.mas
MASFile=cmaps.mas


A SearchPath sorok mondják meg, hogy melyik mappákban keresheti a játék a MASFile sorokban megadott adatokat. Azért van az elérési útból több, hogy a modkészítő esetlegesen bárhová betehesse őket, így nem lesz probléma belőle később, mert a játék mindenképpen megtalálja. A VEHDIR egy változó, ami alapértelmezett esetben az "rFactor\GameData\Vehicles" mappára mutat. Azonban ezt felül lehet írni a mod RFM-jében, amire pl. akkor lehet szükség, ha a Vehicles mappán belül létre akarunk hozni az autóknak egy külön mappát, megkülönböztetésképpen. Mint pl. a példában az NGTC. Itt fogja keresni a játék, a hivatkozott MAS fájlokat, amiknek lentebb csak a nevet kell megadni. Ez általában nem is változik. A TEAMDIR változóra nem találtam leírást, valószínűleg definiálni kéne azt is valahol, de nem tudom, hogy valós szükség van-e rá. Mindenesetre abból baj nem lehet, ha az is ott szerepel, legalább magában.
SCN fájlok esetében pontosan ugyanígy néz ki a dolog, azzal a különbséggel, hogy nincs egy olyan változó, mint pl. a VEHDIR. A Locations mappa lenne ez, de ennek a helye fixen definiált a játékban. Átírható ugyan a főmappában található config.ini-ben (TracksDir sor), de nincs olyan, hogy autók vannak itt is meg ott is, hanem a pályák mindig egy helyen vannak, az esetleges almappájukat pedig mindig kézzel kell egyesével beírni az SCN-be..
A MAS fájlok valójában konténerek. Ezek tartalmazzák a fizikai modell darabjait és a textúrákat. Ha a játék nem találja meg őket, rossz elérési útvonal vagy név miatt, akkor is elindul, de hibaüzenetet dob. A játékon belül pedig ilyenkor nem fog látszani az autó, bár fizikailag működőképes marad (ha csak ez a baj és minden egyéb rendben van).
Viszonylag szorosan ehhez a témához tartozik a Multiplayer Temp car is, amit akkor látunk, ha úgy lép be valaki, hogy mi közben a pályán voltunk. Ez egy elnagyolt modell, hogy a betöltés ne akassza meg a pályán lévőknek a játékot (a teljes modellt akkor tölti be, ha az illető kilép garázsba). Őt a MultiplayerVehicle.SCN fájl definiálja. A searchpath és masfile sorokat módosítva az alapértelmezett autót megváltoztathatjuk, ha akarjuk.
A GEN fájl további soraiban a fizikai modell darabjait (GMT fájlok) leíró sorok találhatóak. Innen is meghatározhatjuk, hogy bizonyos részek milyen távolságból legyenek láthatóak (LODin, LODout), lehessen-e látni őket a tükörben (Visgroups), elmozdíthatóak legyenek-e (Moveable), árnyékok hatása legyen-e rajtuk (Shadowreceiver), fizikai ütközésdetektálás legyen-e rajtuk (Colltarget), illetve érezze is ezt a játékos vagy se (HATTarget).
Pályák esetén a ködöt (FOGmode, FOGin, FOGout, FOGdensity), annak színét (FOGcolor), a fények pozícióját (Pos), hatótávolságát (Range) és színét (Color), illetve a fentebb már írtakat lehet változtatni.
Ugyanezeket a 3DSimed nevű - fizetős - programban sokkal könnyebben, grafikusan is beállíthatjuk. Mivel a magam részéről ehhez a részhez nem különösebben értek, így meghagyom a felfedezés örömét mindenkinek, hogy szabadon állítgassa a dolgokat, ha valamelyik autó modellje hibásan került hozzá és ki szeretné javítani. Ehhez szükség lehet a továbbiakban a MAS Explorer nevű programra is, ha valamelyik autó textúráját szeretnénk egy kicsit feljavítani (pl. az alapskint vagy a lámpákat). Ezzel a progival ugyanis a MAS fájlokat kicsomagolhatjuk egy mappába, illetve ha kicseréltük a szükséges fájlokat, vissza is pakolhatjuk őket vele.
GEN és SCN fájlokról tehát nagyjából ennyit.
Kategória: Modding | Hozzáadta: Neuro (2011.12.17)
Megtekintve: 922 | Helyezés: 5.0/1


Összes hozzászólás: 0
Hozzászólásokat csak regisztrált felhasználók írhatnak.
[ Regisztráció | Belépés ]
Copyright MyCorp © 2017 | Honlapszerkesztő - uCoz