Üdv, Vendég | RSS | Facebook


Főoldal
» Cikkek » Szabályok, tudnivalók


Előzés és védekezés

A versenyeinken a tükrök és/vagy oldal-/hátranézeti kamerák használata mindenkinek ajánlott. Nem kötelező, mert ellenőrizni nem tudjuk, de a VB az alapján is fog mérlegelni a döntések során, hogy a tükörben mi látszik. Ezért nem célszerű a tükröket kikapcsolni, amennyiben a versenyző olyan nézetet választ, amelyben azok elérhetőek! A körültekintő manőverezést minden egyes helyzetben elvárjuk mindenkitől, s ennek elengedhetetlen kellékeit jelentik a tükrök.

Az előzés minden esetben kényes manőver, amely nagy figyelmet igényel mind az előző (támadó), mind az előzni kívánt (védekező) játékos részéről.
Nem szabad a másik játékos autóját előzés közben egyensúlyából kibillenteni, direkt "rátámaszkodni" vagy valahogy szándékosan felhasználni az előzés végrehajtásához. Egyenesben, vagy széles kanyarban való előzés során tilos bármelyik félnek a másikat leszorítani. A támadó játékosnak figyelembe kell vennie, hogy az előtte haladónak mindig korlátozottabb a látótere hátrafelé, bármilyen nézetben is versenyezzen. Ennek megfelelően mindig a támadónak kell jobban figyelnie (pl. féktávon), ha előzésre készül, de ez nem jelenti azt, hogy a védekező automatikusan mentesül a felelősség alól, ha egy előzés ütközéssel vagy balesettel végződik! Ha a valaki autója sérülést szenved el az akció során, úgy a vétkes büntetésben részesülhet akkor is, ha a manőver egyébként nem sikerül vagy visszaadja a helyet.
A védekező részéről tilos a kiszámíthatatlan, cikázó autózás. Egyenesben védekezés céljából egyszer szabad irányt változtatni. Féktávon a védekezőnek fokozottan kell figyelnie, hogy fékezés elkezdése után egy ívet tartson, direkt mozdulattal féktávon balesetet ne idézzen elő.
Ha két autó egymás mellé ér, olyan kanyarban, ahol - fizikailag! - csak egy autó fér el, az választhat ívet, akinek a kanyar bejáratánál az autójának orra előrébb van. A hátrébb lévő versenyzőnek kell igazodnia ehhez.
Amennyiben mindkét autó egyszerre (értsd: a hátrébb lévő autó orra már beért az előrébb lévő autó hátsó kerekéig) érkezik egy megfelelően széles kanyarba, úgy mindkét versenyzőnek fokozottan kell figyelnie arra, hogy az autók lehetőleg kontaktus nélkül el tudjanak fordulni egymás mellett - ez többnyire azt jelenti, hogy egyik autó sem fordulhat (nem tud) az ideális íven! Az ilyen manőverek rendkívüli odafigyelést igényelnek mindkét játékos részéről. Semmi esetre sem szabad a másik autóját kilökni, leszorítani! Ha valaki ilyen helyzetben lökés miatt pályán kívülre kerül, azt a másik játékos köteles visszaengedni a pályára.
Előzést nem szabad a pályán kívül végrehajtani. Kivétel lehet ez alól a megcsúszott játékos kikerülése, amennyiben más menekülési lehetőség nincsen. Ebben az esetben ez nem számít szabálytalanságnak, a helyet nem kell visszaadni büntetés elkerüléséhez.
Szabályosan megvalósult előzést követően mindkét/minden játékosnak alkalmazkodnia kell az új körülményekhez!
Kategória: Szabályok, tudnivalók | Hozzáadta: Neuro (2011.06.22)
Megtekintve: 1814 | Helyezés: 0.0/0


Összes hozzászólás: 0
Hozzászólásokat csak regisztrált felhasználók írhatnak.
[ Regisztráció | Belépés ]
Copyright MyCorp © 2017 | Honlapszerkesztő - uCoz