Üdv, Vendég | RSS | Facebook

Total Fun Touring Cars S2
2013.


A bajnokság véget ért!




A TFTC a liga saját túraautó modifikációja, s a bajnokság során már a 2.0-s verziót használjuk. 300 lóerős teljesítménnyel, hátsó- vagy elsőkerék hajtással, azonos fizikával. A modban 10 autó közül - 6 FWD és 4 RWD - választhatja ki mindenki a szívéhez legközelebb állót. A mod nehézségi szintje úgy van belőve, hogy segítségek nélkül jól használható legyen, de akinek ez mégis kevés, az kipörgés- és/vagy blokkolásgátlót tehet az autójába a fejlesztések között. A bajnokság során ezek használata engedélyezett. A versenynapokon két sprint futamot futunk, a másodikon sorsolás szerű fordítással. Ha érdekel a dolog, olvass tovább!
A bajnokságban való részvétel során a csapat ÁLTALÁNOS SZABÁLYZAT-ában leírtak az irányadók, a bajnokság egyedi szabályai pedig ezen az oldalon vannak lefektetve.



Versenynaptár

Dátum Helyszín Körszám Időmérés 1. verseny 2. verseny
2013.03.17 Valencia National 2 x 18 17:00 17:20 ~17:55
2013.03.31 Imola 2 x 12
2013.04.14 Brno 2 x 11
2013.04.28 Hungaroring 2 x 13
2013.05.19 Cadwell Park 2 x 18
2013.06.02 Monaco 2 x 14
2013.06.16 Nürburgring Short 2 x 16
2013.06.30 Brands Hatch 2 x 16
2013.07.14 Assen National 2 x 16
2013.07.28 Macau 2 x 10


A modot a LETÖLTÉSEK/TFTC menüpontban lehet letölteni (a 2.0 full alapcsomag tartalmazza a template-eket is). Ami ebben a menüpontban elérhető vagy a későbbiekben elérhető lesz, arra mind szükség van az online játékhoz!
A pályák egyesével letölthetőek a nevükre kattintva.
Az első verseny az adott versenynapon a kijelölt időpontban indul. A verseny befejezése után a második verseny ~5 perces különbséggel követi azt.



A részvétel feltételei, nevezés

Kérjük a pilótákat, hogy csak akkor nevezzenek, ha valóban komolyan gondolják, hogy részt vesznek a versenyeken. A bajnoki napokon minden esetben a teljes jogú indulás feltételei közé tartozik a legalább 50 online futott gyakorló kör (a hotlaps számozása a mérvadó), melyet a pilótáknak saját autóikkal kell megfutniuk. Ha egy pilótának ez nincs meg, de legalább 30 kört futott, úgy boxutcából való rajtolás még lehetséges (az első futamon, időmérés kihagyásával). Legalább 30 mért kör nélkül senki nem indulhat bajnoki versenyen.
Továbbá a résztvevőknek meg kell futniuk az élmenők idejének a 107%-át. Ez a szabály egy kicsit gumiszabály, mert nem számítjuk vérkomolyan, ha valaki határon mozog és ha valaki már bejutott időmérőre, természetesen nem zárjuk ki, ha valamelyik tag fut egy hatalmas kört és ő azzal kiesne a 107-ből. Úgyhogy aggodalomra semmi ok, viszont a szorgalmas gyakorlásra ösztönzünk mindenkit!
Bajnokság elindulása után a résztvevőknek autót, rajtszámot és csapatnevet nem lehet váltani.
Egy teljes nevezés az alábbiakat tartalmazza:

- játékos valódi neve a játékban angolos formában: keresztnév vezetéknév (ékezetek nélkül!)
- autó típusa
- csapat neve - az egyforma gyári autók csapatként kerülnek fel a táblázatba, ha két versenyző azonosat választ!
- rajtszám, mely gyári festésnél adott, saját festés esetén mással nem ütközhet (egyik gyári festéssel sem)
- saját festést (kizárólag a dds fájlokat) a liga mail címére kell küldeni*, nevezés UTÁN: tfrcliga@gmail.com


* a festések megfelelőségi elbírálási joga a ligavezetőt illeti, mind tartalom, mind a csapatokra vonatkozó festési szabályok tekintetében, ha nem vagy biztos magadban, posztold a művet elküldés előtt a festőműhely topicba!

Festések leadási határideje: 2013.03.10 17:00 - így a festések a bajnokság kezdő hetén elérhetőek lesznek a nevezők számára online is. A később érkező művek kéthetente vasárnaponként kerülhetnek a szerverre, amikor nem TFTC-t futunk (tehát a váltóbajnokság hétvégéin).

Nevezést leadni a KIJELÖLT fórumtopicban lehet. A nevezés határideje: legkésőbb a bajnokság 6. versenynapja előtt (Monaco) lehet leadni.
Hiányzást jelenteni EBBEN a fórumtopicban lehet.
A nevezettek tudomásul veszik, hogy az online játék során semmilyen segítséget nem használhatnak a modba beépítetteken (melyek egyúttal súlybüntetést is tartalmaznak), valamint automata kuplungon és váltón kívül. Amennyiben ezek ellenkezőjére (csalás) fény derül, a nevezett automatikusan kitiltja magát a ligából és a futó bajnokságból, eredményei törlésre kerülnek.


Csapatok

A pilóták számára lehetőség van csapatok létrehozására és ezzel a csapatversenyben való részvételre. A csapatok kétfősek lehetnek. Természetesen csapatneve mindenkinek lesz, de aki egyedül indul, az nem vesz részt a valódi csapatversenyben és nem kerül fel a csapatok ponttáblázatába.
Ha egy csapat később alakul meg, azaz valaki később vesz fel maga mellé társat, onnantól a pontjaival visszamenőleg felkerül a csapattáblázatba is. Később csapattársat felvenni viszont csak úgy lehet, ha az illető addig nem vett részt a bajnokságban.
Megalakult csapatok tagjainak későbbi módosítására nincsen lehetőség, ha már valamelyikük részt vett legalább egy futamon.
A csapatok tagjainak egyforma típusú autóval kell nevezniük és a festés megválasztásakor is felismerhetőnek kell lennie az autók összetartozásának.


A versenynapok menetrendje, pontrendszer, parc fermé

A versenyek időpontjait a fenti versenynaptár tartalmazza. Minden versenynap időmérésből, 5 perc bemelegítésből és két versenyfutamból áll. Az időmérés a kijelölt időpont szerint indul és 15 percig tart. Ez alatt a játékosok próbálkozhatnak minél jobb köridőket elérni. Körszámlimit nincs és az időmérés nyitott, így a késők is becsatlakozhatnak, ha már elindult.
A versenyeket állórajttal kezdjük. A rajt előtt felvezetőkört futunk a kvalifikációs sorrend szerint, amelyen mindenki melegítheti a gumikat és a fékeket, amibe beletartozik a rajtrácson / előtt történő agresszívabb gumiégetés is. Itt mindenki figyeljen arra, hogy nehogy belerohanjon az előtte induló játékos autójába!
A felvezetőkör maximális tempója: 150 km/h. Ettől kis mértékben el lehet térni, ha valaki nagyon lemaradt, de egyébként a 3-4 autó távolság tartandó az előző játékos autójához képest. Ha valaki kicsúszik vagy - látszólag - technikai hiba miatt lemarad, el lehet menni mellette, ő pedig a sor végére köteles állni, ha mégis folytatni tudja a felvezetőt. A rajtrácson a saját helyére állhat majd be (ha nem megy boxba).
Indokolatlanul megállni, a másikat bevárni és a többieket ezzel vagy egyéb más hirtelen mozdulattal feltartani, megzavarni tilos!
A versenytáv minden esetben kb. 25 percnek megfelelő távolság fix körszámmal. A második versenyeken a rajtsorrend sorsolás alapján dől el: a beérkezési sorrend szerinti első 7-10 fordul.
A sorsolás menete: az első verseny végén egy véletlenszerűen választott pilótát megkérünk, hogy 1-100 között írjon egy számot. Ez a pilóta nem lehet vb és nem lehet vb versenytársa. Minden pályához tartozik egy excel tábla, amit a vb-k megkapnak a bajnokság kezdete előtt. Ezekben van 100 érték, a véletlenszerűen hozzárendelt 7-8-9 vagy 10 számmal, ami a fordulást jelenti. Minden tábla más. Tehát a pilóta által jelzett értéknél a vb-k megnézik, hogy milyen szám áll, s mindannyian beírják a chatre. Ennyi pilóta fog végül fordulni.
A pontokat a következőek szerint az első tizenöt pilótának osztjuk ki:

1. helyezett - 25 pont
2. helyezett - 20 pont
3. helyezett - 17 pont
4. helyezett - 14 pont
5. helyezett - 12 pont
6. helyezett - 10 pont
7. helyezett - 9 pont
8. helyezett - 8 pont
9. helyezett - 7 pont
10. helyezett - 6 pont
11. helyezett - 5 pont
12. helyezett - 4 pont
13. helyezett - 3 pont
14. helyezett - 2 pont
15. helyezett - 1 pont


A pilóták közül az kaphat pontot, aki teljesítette a versenytáv legalább 80%-át (befejezett körök száma alapján) akkor is, ha bármilyen okból kiesett.
A standard pontozáson felül további pontozás:a kvalifikáción dobogós helyeket elérők sorrendben a legjobbtól számolva 3, 2, 1 pontot kapnak. Hibás kör esetén a játékos nem kap pontot akkor sem, ha a legjobb hibátlan köréért is neki járna. Ilyenkor a következő játékos lép a helyébe.
További 1 pont jár mindenkinek, aki eljut a kockás zászlóig, tehát befejezi a versenyt (távtól függetlenül), valamint szintén egy pont a jutalma annak, aki - szabályosan - megfutja a verseny leggyorsabb körét. Ha a kör szabálytalan, a következő játékos lép a helyébe akkor is, ha a második leggyorsabb kör is az övé lett volna.

A bajnokság utolsó versenyén (Macau) minden helyezés dupla pontot ér!

A bajnokság során a 10-ből 9 versenynapon szerzett pontokat adjuk össze a végelszámolásnál. A legrosszabb eredményt automatikusan nem vesszük figyelembe, bármilyen okból lett az az eredmény gyenge. Aki nem vett részt 9-nél több versenynapon, annak az összes pontját összeadva számoljuk a végső eredményét. A csapatok pontjait az egyéniben így megszerzett pontszámok összege fogja képezni.

Parc fermé, kötelező boxkiállás a versenyek során nincs. Gumikopás/benzinfogyasztás: normál. Zászlószabályok: teljes, mechanikai hibák: kikapcsolva, sérülés: 70%.
Azokon a pályákon, amelyeken nincs boxutcai sebességlimit, a versenyeken és a kvalifikáción 100km/h sebességet kell tartani lámpától-lámpáig, illetve ennek hiányában a boxutcát jelző vonaltól vonalig - elsődlegesként a lámpát figyelembe véve, ha mindkettő van.


Ballaszt rendszer

A bajnokság során ballaszt rendszert alkalmazunk. A versenynap végeredménye alapján a pilóták ballasztot kaphatnak az autóikra, melynek mértéke a következő versenynapig állandó, s csak annak az eredménye változtathat rajta legközelebb. Ez azt is jelenti, hogy a pilóták egy versenynap kvalifikációján és mindkét versenyén azonos méretű ballasztot visznek.
A következő helyezésekért jár extra ballaszt vagy meglévő ballaszt levonása:

1. hely +15 kg
2. hely +10 kg
3. hely +5 kg
4. hely nincs változás
5. hely -5 kg
6. hely -10 kg
7. hely és alatta -15 kg
Ha a játékos mindkét futamon elindul, de nem szerez pontot a teljes versenynap során: -20 kg

Egy autó maximálisan 45 kg ballasztot vihet magával, ezt tovább növelni nem lehet. Kivétel lehet ez alól a blokkolás- vagy kipörgésgátlóhoz tartozó súlybüntetés (maximum +30 kg), ami ettől a rendszertől független és csak a játékos egyéni beállításai befolyásolják. Az autó eredeti önsúlya alá lemenni nem lehet, tehát ha valaki autóján 10 kg extra van, de nem szerez pontot, akkor sem lehet könnyebb az autó 1175 kg-nál.

A ballasztot mindenkinek egyénileg kell az autóján karbantartani (upgrades menüpont a játékban). Az aktuális kötelezőnél kevesebb senkinek nem lehet az autóján! A kötelező ballasztról a bajnokság "NEVEZŐK" menüpontjában lehet tájékozódni. A ballaszt mértékét a versenynap büntetésekkel számított végeredményével kell figyelembe venni.

A versenynaphoz nem tartozó online idő alatt nem kötelező a ballaszt beállítása, de célszerű. A honlap címoldalán minden szombaton kiemelt hírben kap helyet a frissített ballaszt táblázat, hogy véletlenül se kerülhesse el a játékosok figyelmét.

A VB minden esetben ellenőrzi a ballasztot a kvalifikáció után, így versenyre megtörténik a kiigazítás, ha valaki mégis elfelejtette a megfelelő beállítást. A túl kis ballaszt a kvalifikáció eredményének törlését vonja maga után (utolsó hely). Aki túl nagy ballaszttal megy, figyelmeztetésben részesül.


Chat

A versenynapokon az első futam után a pihenő/bemelegítő session során az esetleges incidenseket tilos szóvátenni, más tekintetben a chat használata megengedett, de lehetőleg szorítkozzunk a valóban fontos információkra/kérdésekre.


Versenybíróság

A bíróság a ballasztrendszer miatt köteles legkésőbb az óvás lezárásának másnapján (szerda) döntést hozni a felmerülő ügyekben, hogy a játékosoknak mielőbb legyen idejük a megfelelő méretű ballaszttal készülniük a következő versenynapra.


Versenybírók

Minimum 3 fő: Karagity Dániel (KaraDani), Kiss Máté (Neuro), Kocsis György (Gyuracell)


Copyright MyCorp © 2017 | Honlapszerkesztő - uCoz