Üdv, Vendég | RSS | Facebook

Total Fun Touring Cars
Bemutató Kupa


Ez a bajnokság véget ért!




A TFTC a liga saját túraautó modifikációja. 250-300-350 lóerős teljesítménycsomagokkal, hátsókerék hajtással, azonos fizikával. A modban 8 autó közül választhatja ki mindenki a szívéhez legközelebb állót, s közben nem kell attól tartania, hogy hátrányt szenved a többiekhez képest. A mod nehézségi szintje úgy van belőve, hogy segítségek nélkül jól használható legyen, de akinek ez mégis kevés, az kipörgés- és/vagy blokkolásgátlót tehet az autójába a fejlesztések között. A bajnokság során ezek használata engedélyezett. A csomagok közül mind a hármat kipróbáljuk a bemutató során, kezdve a legkisebbel. A két kisebbikhez dupla sprint futamok tartoznak, a nagyobbhoz egyszeri hosszabb etapok, parc fermével. A változatosság így garantált. Ha érdekel a dolog, olvass tovább!

A bajnokság hírei ITT érhetőek el, a fő ponttáblázatokat pedig lásd az EREDMÉNYEK-nél.
A bajnokságban való részvétel során a csapat ÁLTALÁNOS SZABÁLYZAT-ában leírtak az irányadók, a bajnokság egyedi szabályai pedig ezen az oldalon vannak lefektetve.



Versenynaptár

Dátum Helyszín Besorolás Körszám Időmérés 1. verseny 2. verseny
2012.09.02. Toban Short B 2x23 17:00 17:20 ~17:55
2012.09.09. NAS International A 2x16
2012.09.16. Mills Long P 34 -


B = TFTC/Basic
A = TFTC/Advanced
P = TFTC Pro/Pro

A modot a LETÖLTÉSEK/TFTC menüpontban lehet letölteni (template pack nem kell).
A pályák letölthetőek a nevükre kattintva. Mindegyik ugyanarra a linkre mutat, mert egy csomagban vannak (rFactor beépített pályái, így a többségnek nem kell letöltenie).
Az első verseny az adott versenynapon a kijelölt időpontban indul. A verseny befejezése után a második verseny ~5 perces különbséggel követi azt.



A részvétel feltételei, nevezés

Kérjük a pilótákat, hogy csak akkor nevezzenek, ha valóban komolyan gondolják, hogy részt vesznek a versenyeken. A bajnoki napokon minden esetben az indulás feltételei közé tartozik a legalább 30 online futott gyakorló kör, melyet a pilóták bármelyik autóval megfuthatnak. Ellenkező esetben boxutcából való rajtolás még lehetséges (mindkét futamon), ha egy pilótának nincs meg, de részt szeretne venni a versenyeken.
A kupa elindulása után a résztvevőknek autót/rajtszámot nem lehet váltani.
Egy teljes nevezés az alábbiakat tartalmazza:

- játékos neve a játékban
- autó típusa és rajtszáma (csak a gyári autók közül lehet választani)


Nevezést leadni a KIJELÖLT fórumtopicban lehet. A nevezés határideje: legkésőbb a bajnokság utolsó napja előtt 3 nappal. A nevezők saját festéseket ebben a sorozatban nem használhatnak.
Hiányzást jelenteni EBBEN a fórumtopicban lehet.
A nevezettek tudomásul veszik, hogy az online játék során semmilyen segítséget nem használhatnak a modba beépítetteken kívül, mert ezen kívül a szerveren kizárólag a TFRC standard - kuplung és auto blip/lift - segítségek elérhetőek. Amennyiben ezek ellenkezőjére (csalás) fény derül, a nevezett automatikusan kitiltja magát a ligából és a futó bajnokságból, eredményei törlésre kerülnek.


Csapatok

Csapatpontozás nincs, mindenki egyéniben indul.


A versenyek lebonyolítása, pontrendszer, parc fermé

A versenyek időpontjait a fenti versenynaptár tartalmazza. Egy versenynap időmérésből, 5 perc bemelegítésből és két versenyfutamból áll. Az időmérés a kijelölt időpont szerint indul és 15 percig tart. Ez alatt a játékosok próbálkozhatnak minél jobb köridőket elérni. Körszámlimit nincs és az időmérés nyitott, így a késők is becsatlakozhatnak, ha már elindult.
A verseny felvezetőkörrel kezdődik, majd állórajttal startolunk. A felvezetőkör során a megengedett maximális sebesség: 150km/h. A sorrendet tatani kell, ha valaki kicsúszik, technikai hiba miatt lelassul, annak be kell sorolnia, s majd a rajtrácson a saját helyére állhat fel. A felvezetőkör végén a rajtrács előtt a gumimelegítés engedélyezett. Itt mindenki számítson arra, hogy az előtte lévő versenyző 2-3 fékpróbát és gumiégetést fog művelni, tehát nagyon figyeljünk a távolságtartásra!
A versenytáv minden esetben kb. 25 percnek megfelelő hosszúságú, ennek megfelelően számoljuk minden pályán a körszámot.
A második versenyen az első verseny beérkezési sorrendje alapján a teljes mezőny fordul.
A harmadik fordulón csak egy futam lesz, dupla távval, így ott a fordítás nem jön szóba. A versenynapokon sorrendben a basic, advanced és pro teljesítménycsomagokat fogjuk használni, kötelező jelleggel.
A pontokat a következőek szerint az első tizenöt pilótának osztjuk ki:

1. helyezett - 25 pont
2. helyezett - 20 pont
3. helyezett - 17 pont
4. helyezett - 14 pont
5. helyezett - 12 pont
6. helyezett - 10 pont
7. helyezett - 9 pont
8. helyezett - 8 pont
9. helyezett - 7 pont
10. helyezett - 6 pont
11. helyezett - 5 pont
12. helyezett - 4 pont
13. helyezett - 3 pont
14. helyezett - 2 pont
15. helyezett - 1 pont


A pilóták közül az kaphat pontot, aki teljesítette a versenytáv legalább 70%-át (befejezett körök száma alapján).
A standard pontozáson felül további pontozás: a kvalifikáción dobogós helyeket elérők sorrendben a legjobbtól számolva 5, 3, 1 pontot kapnak. Hibás kör esetén a játékos nem kap pontot akkor sem, ha a legjobb hibátlan köréért is neki járna. Ilyenkor a következő játékos lép a helyébe.
A harmadik fordulóban a pontokat minden helyezésért duplán számoljuk (kivéve az időmérő pontokat)!

Kötelező boxkiállás a versenyek során nincs! Gumikopás/benzinfogyasztás: normál. Zászlószabályok: teljes, mechanikai hibák: kikapcsolva, sérülés: 70%. Handicap rendszer nincs. Mivel az autók egyenlőek, így mindenkinek az egyéni tudásán múlik, hogy miképpen szerepel.
Azokon a pályákon, amelyeken nincs boxutcai sebességlimit, a versenyeken és a kvalifikáción 100km/h sebességet kell tartani lámpától-lámpáig, illetve ennek hiányában a boxutcát jelző vonaltól vonalig - elsődlegesként a lámpát figyelembe véve, ha mindkettő van.
A harmadik versenynapon a TFTC Pro series változatot fogjuk használni, ami parc fermét tartalmaz. Ez azt jelenti, hogy az első mért kvalifikációs kör után az autón SEMMIT nem lehet állítani és a játékos azzal a gumival fogja kezdeni a versenyt, amit itt már valamelyest megkoptatott. A benzinszintet sem lehet változtatni, tehát a kvalifikáció előtti tankot lehet használni és a verseny is annyival kevesebbel indul, amennyit a játékos a kvalifikáció során elhasznált.


Versenybíróság, versenybírók

Versenybíróság ebben a mini sorozatban nem lesz. Bízunk a résztvevők fair hozzáállásában. Kirívó szabálytalanság esetén (pl. szándékos ütközés) a ligavezető dönthet a többi versenyről való eltiltásról.


Copyright MyCorp © 2017 | Honlapszerkesztő - uCoz