Üdv, Vendég | RSS | Facebook

Historic Winter Cup
2013.


Ez a bajnokság véget ért!


Az ötállomásos kupa során a Historic GT & Touring Cars 1.95 + hotlaps patch modot használjuk, a HistorX Team jóvoltából. A modból a B1-es kategóriájú gépeket lehet választani, némi szűréssel. Segítségek közül alacsony blokkolásgátló és kipörgésgátló, valamint automata kuplung és váltó engedélyezett. A versenynapokon két sprint futamot futunk, a másodikon a teljes mezőny fordításával. Ha érdekel a dolog, olvass tovább!

A bajnokságban való részvétel során a csapat ÁLTALÁNOS SZABÁLYZAT-ában leírtak az irányadók, a bajnokság egyedi szabályai pedig ezen az oldalon vannak lefektetve.



Versenynaptár

Dátum Helyszín Körszám Időmérés 1. verseny 2. verseny
2013.02.10. Cadwell Park 2 x 16 17:00 17:20 ~17:55
2013.02.17. Autodrom Grobnik 2 x 14
2013.02.24. Baskerville 2 x 23
2013.03.03. Oulton Park, Fosters GP 2 x 19
2013.03.10. Champignac 2 x 17


A modot INNEN lehet letölteni.
A pályák egyesével letölthetőek a nevükre kattintva.
Az első verseny az adott versenynapon a kijelölt időpontban indul. A verseny befejezése után a második verseny ~5 perces különbséggel követi azt.


Választható autók

A kupa során a HGTTC mod B1-es kategóriájú autóit használjuk, de az előzetes tesztek alapján nem minden autó került be a választhatóak közé. Az általánosan túl erős vagy túl gyenge autók kimaradtak (tehát maradt a középső halmaz), így a következő táblázatból lehet kiválasztani a megfelelőt.
Fontos! Egy adott autót csak egy valaki választhat, azonos autót nem lehet választani a pilótáknak! Csak a táblázatban megjelölt rajtszámú autókkal lehet nevezni! Ha egy autóból mindegyik kiosztásra került, akkor már csak másikat lehet választani. A kiosztás az "előbb nevezett, előbb viszi" elv alapján érvényesül. Egy nevezés onnantól érvényes, ha a névlistán is megjelenik.

Márka Típus Teljesítmény Tömeg Választható rajtszámok
Alfa Romeo 2000 GTAm 1970 166 KW 1050 kg 26, 27, 35, 54, 66, 91, 227, 553
BMW 2002tii 1972 187 KW 945 kg 58, 100, 110, 202, 204, 316, 375
Ferrari Dino 246GTS 1972 174 KW 990 kg 46
Porsche 911ST 2.5 1972 190 KW 1080 kg 41, 42, 44, 80
Porsche 911ST 2.4 1971 151 KW 880 kg 15, 23, 25, 40, 59, 320
Porsche 914/6 GT 2.5 1972 170 KW 930 kg 1, 3, 19, 73, 99, 370


A táblázat teljesítmény/tömeg oszlopai nem feltétlenül sorolják be automatikusan az autókat köridő szerint, így érdemes kipróbálni mindegyiket, mielőtt valaki nevezni szeretne. A szerverre már csak a nevezett autóval lehet fellépni. Minden egyéb autóval futott idő törlésre kerül és a kötelező körszámba sem számít bele!


A részvétel feltételei, nevezés

Kérjük a pilótákat, hogy csak akkor nevezzenek, ha valóban komolyan gondolják, hogy részt vesznek a versenyeken. A bajnoki napokon minden esetben a teljes jogú indulás feltételei közé tartozik a legalább 50 online futott gyakorló kör (a hotlaps számozása a mérvadó), melyet a pilótáknak saját autóikkal kell megfutniuk. Ha egy pilótának ez nincs meg, de legalább 30 kört futott, úgy boxutcából való rajtolás még lehetséges (az első futamon, időmérés kihagyásával). Legalább 30 mért kör nélkül senki nem indulhat a kupa versenyein.
Bajnokság elindulása után a résztvevőknek autót, rajtszámot és csapatnevet nem lehet váltani.
Egy teljes nevezés az alábbiakat tartalmazza:

- játékos valódi neve a játékban angolos formában: keresztnév vezetéknév (ékezetek nélkül!)
- irányítás/váltó típusa*
- autó típusa
- csapat neve
- rajtszám, mely a festésen adott


Nevezést leadni a KIJELÖLT fórumtopicban lehet, megnyitás után. A nevezés folyamatosan nyitva, akár az utolsó versenyre is be lehet szállni.
Hiányzást jelenteni EBBEN a fórumtopicban lehet.
A nevezettek tudomásul veszik, hogy az online játék során a következő segítségeket vehetik igénybe: alacsony kipörgésgátló, alacsony blokkolásgátló, automata kuplung és váltó*. Amennyiben ezek ellenkezőjére (csalás) fény derül, a nevezett automatikusan kitiltja magát a ligából és a futó bajnokságokból, eredményei törlésre kerülnek.

* H váltóval nevező pilótákon kívül a többieknek a mod upgrade-jei között bármelyik H váltó csomagot használni tilos! Tehát szekvenciális váltóval nevezőknek kötelező a "2 pedals, sequential shift throttle lift" upgrade megvétele és használata! Ugyanakkor a H váltóval nevező pilótáknak mind a kvalifikáció, mind a verseny teljes hossza során tilos az automata kuplung és/vagy váltó használata! A versenyek logjaiban ezek ellenőrzését a VB/ligavezető minden esetben el fogja végezni és nem megfelelő beállítás esetén a játékos büntetést kap (a log azt is tartalmazza, ha a játékos csak egy kis időre kapcsolja be a nem megengedett segítséget)!


A versenyek lebonyolítása, pontrendszer, parc fermé

A versenyek időpontjait a fenti versenynaptár tartalmazza. Minden versenynap időmérésből, 5 perc bemelegítésből és két versenyfutamból áll. Az időmérés a kijelölt időpont szerint indul és 15 percig tart. Ez alatt a játékosok próbálkozhatnak minél jobb köridőket elérni. Körszámlimit nincs és az időmérés nyitott, így a késők is becsatlakozhatnak, ha már elindult.
A versenyeket gurulórajttal kezdjük. Nem használjuk a játék beépített - sok esetben hibásan működő - gurulórajtját, hanem úgynevezett manuális gurulórajttal indulunk. Ez azt jelenti, hogy a verseny beállítása állórajtos lesz, a körszám beállítás pedig eggyel nagyobb, mint a versenynaptárban kiírt. Rajtnál zöld jelzésre még nem a tényleges versenyt kezdjük meg, hanem az első kört formációban - libasorban - felvezetőként tesszük meg. A sebességlimit 150 km/h. Az utolsó kanyar előtt 100 km/h-ra kell lassítani és innentől egymás mögé lehet helyezkedni a rajtrácsnak megfelelően úgy, hogy a hátrébb induló játékos autója orra nem lehet előrébb, mint az előtte lévőének a hátulja! A verseny a célegyenesre ráfordulva kezdődhet.
FONTOS! A versenyt az élen álló pilóta kezdi meg, s mindenkinek hozzá kell igazodnia! Az indítást ő kicsit hasonlóan végzi, mint az igazi versenyeken a safety car után szokás. Tehát nem köteles alkalmazkodni egyetlen ponthoz. A célegyenesre ráfordulva bármikor elindíthatja a versenyt, de legkésőbb a célvonal érintésekor meg kell tennie. Amint elkezdi nyomni a gázt, onnantól mindenki nyomhatja neki. Előzni mindenkinek csak a célvonal után szabad! Ha az első játékos nem gyorsít legkésőbb a célvonaltól kezdve, a többiek a vonal érintésétől akkor is elkezdhetik a versenyt! A verseny megkezdése előtt indokolatlanul lemaradni nem szabad, tehát maximum két autó távolságra fel kell zárkózni az előzőhöz képest. Aki ennél jobban lemarad és feltartja a mögötte lévőket, az szabálytalanságot követ el!
A manuális gurulórajt miatt a zászlószabályok csak feketére lesznek állítva.
Ha a felvezető során valaki kicsúszik, akár ön- akár más hibájából, a sor végére köteles visszaállni, a többieknek pedig tartani kell tovább a formációt és sebességet. Indokolatlanul megállni, a másikat megvárni, ezzel feltartani és még jobban megzavarni a többieket, majd a felzárkózást nagy sebességgel megtenni - illetve ezek bármely kombinációját - szigorúan tilos!
A versenytáv minden esetben nagyjából 20-25 percnek megfelelő, fix körszámmal.
A pontokat a következőek szerint az első tizenöt pilótának osztjuk ki:

1. helyezett - 25 pont
2. helyezett - 20 pont
3. helyezett - 17 pont
4. helyezett - 14 pont
5. helyezett - 12 pont
6. helyezett - 10 pont
7. helyezett - 9 pont
8. helyezett - 8 pont
9. helyezett - 7 pont
10. helyezett - 6 pont
11. helyezett - 5 pont
12. helyezett - 4 pont
13. helyezett - 3 pont
14. helyezett - 2 pont
15. helyezett - 1 pont


A pilóták közül az kaphat pontot, aki teljesítette a versenytáv legalább 70%-át (befejezett körök száma alapján).
A standard pontozáson felül további pontozás nincs.
Parc fermé, kötelező boxkiállás a versenyek során nincs. Gumikopás/benzinfogyasztás: normál. Zászlószabályok: csak fekete, mechanikai hibák: kikapcsolva, sérülés: 50%.
Azokon a pályákon, amelyeken nincs boxutcai sebességlimit, a versenyeken és a kvalifikáción 100km/h sebességet kell tartani lámpától-lámpáig, illetve ennek hiányában a boxutcát jelző vonaltól vonalig - elsődlegesként a lámpát figyelembe véve, ha mindkettő van.


Chat

A versenynapokon az első futam után a pihenő/bemelegítő session során az esetleges incidenseket tilos szóvátenni, más tekintetben a chat használata megengedett. Ha ez mégis megtörténik, automatikusan VB vizsgálat alá kerül az ügy.


Versenybírók

Versenybíróság a kupa során nincs fixen kijelölve, amíg a játékosok kellő tisztelettel tudnak viselkedni a pályán egymás és a versenyzés iránt, valamint nem történnek komoly szabálytalanságok.


Copyright MyCorp © 2017 | Honlapszerkesztő - uCoz