Üdv, Vendég | RSS | Facebook

Super Touring Historic World Cup
(vagy ha jobban tetszik: DRM S2 crazy )
2014

rFactor - ez a bajnokság véget ért!

A sorozat a DRM 2.0b modifikációval fut, melyben csak az egyes divízió autói válaszhatóak. Ezek a két liter feletti motorral szerelt autók, szám szerint négy típus: BMW M1 Turbo, Porsche 935 Turbo, Ford Capri Turbo és Toyota Celica LB Turbo. Mivel mindegyik hátul hajt, ezért némi segítség rendelkezésre áll a vállalkozó szellemű pilóták számára. A világ minden földrészén megtalálható pályákon engedjük egymásnak őket, éppen ott, ahol a modern GT autókat. A versenytáv minden esetben nagyjából egy órának megfelelő, fix körszámmal. Autó szabadon választható, de csapatverseny és egyedi festés nem kerül a játékba ebben a körben.
A bajnokságban való részvétel során a csapat ÁLTALÁNOS SZABÁLYZAT-ában leírtak az irányadók, a bajnokság egyedi szabályai pedig ezen az oldalon vannak lefektetve. Ha érdekelnek a részletek, olvass tovább!





Versenynaptár

Dátum Helyszín Körszám Időmérés Verseny
2014.03.16 Sebring 29 17:00 ~17:20
2014.03.30 Interlagos 38
2014.04.13 Kyalami 35
2014.04.27 Spa 25
2014.05.11 Fuji Speedway 36
2014.05.25 Mount Panorama 28


A modot a honlap Letöltések/rFactor1/Modok menüpontban lehet letölteni:

MODIFIKÁCIÓ

A pályák egyesével letölthetőek a nevükre kattintva.



A részvétel feltételei, nevezés

Kérjük a pilótákat, hogy csak akkor nevezzenek, ha valóban komolyan gondolják, hogy részt vesznek a versenyeken. A bajnoki napok előtt kötelező az online megfutott 30 kör a hotlaps (nem a liveracers) szerint. A 30 körre abban az esetben viszont nincsen szükség, ha valaki időmérőn a legjobb időhöz mérten 1 mp-en belül tud autózni (vagy a legjobb időt futja meg). Aki nem elég biztos magában, mindenképpen fussa meg a 30 kört, mert ha nincs meg a jó időmérő (akár elkésik, akár forgalom miatt nem tud jó kört autózni stb.), ennek hiányában nem indulhat futamon!
Bajnokság elindulása után a résztvevőknek autót, rajtszámot és csapatnevet nem lehet váltani. Autót csak a modba beépítettek közül lehet választani.
Egy teljes nevezés az alábbiakat tartalmazza:

- játékos valódi neve a játékban angolos formában: keresztnév vezetéknév (ékezetek nélkül!)
- autó típusa
- csapat neve, mely a választott autón adott
- rajtszám, mely a választott autón adott
- váltó típusa, amit használ (szekvenciális vagy H)


Minden autó csak egyszer választható, így amelyik foglalt azt más már nem használhatja!

Nevezést leadni a KIJELÖLT fórumtopicban lehet. A nevezés határideje: nincs határidő, az utolsó futamra is lehet csatlakozni.
A nevezettek tudomásul veszik, hogy az online játék során semmilyen segítséget nem használhatnak Low TC, valamint automata kuplungon kívül. Amennyiben ezek ellenkezőjére (csalás) fény derül, a nevezett automatikusan kitiltja magát a ligából és a futó bajnokságból, eredményei törlésre kerülnek.


Csapatok

Klasszikus csapatverseny és -pontozás ebben a sorozatban nincs, így akik azonos csapathoz tartozó autót választanak, ahhoz nem jár semmilyen extra a bajnokság szempontjából.


A versenynapok menetrendje, pontrendszer, parc fermé

A versenyek időpontjait a fenti versenynaptár tartalmazza. Minden versenynap időmérésből, 5 perc bemelegítésből és a versenyfutamból áll. Az időmérés a kijelölt időpont szerint indul és 15 percig tart. Ez alatt a játékosok próbálkozhatnak minél jobb köridőket elérni. Körszámlimit nincs és az időmérés nyitott, így a késők is becsatlakozhatnak, ha már elindult.
A versenyeket felvezetőkörrel és gurulórajttal kezdjük.
A felvezetőkör maximális tempója: 150 km/h. Ettől kis mértékben el lehet térni, ha valaki nagyon lemaradt, de egyébként maximum 3-4 autó távolság tartandó az előző játékos autójához képest. Ha valaki kicsúszik vagy - látszólag - technikai hiba miatt lemarad, el lehet menni mellette, ő pedig a sor végére köteles állni, ha mégis folytatni tudja a felvezetőt.
A gurulórajt manuális gurulórajt lesz, ami a következőt jelenti:
A verseny a szerveren állórajtos beállítás szerint indul, de zöld jelzésre nem versenyezni kezdünk, hanem megteszünk egy felvezetőkört, a szokásos módon. Azonban a kör végén nem a rajtrácsra állnak fel az autók, hanem az első pilóta kontrolljával, gurulórajttal indul a verseny, mintha teljes pályás sárga zászló után lennénk. A vezető pilóta az utolsó előtti kanyar előtt 100 km/h sebességre lassít, a többiek felzárkóznak és rajt formációba helyezkednek (az autó orra legközelebb az előtte lévő autó hátuljáig érhet). Az első pilóta legkésőbb a rajtvonalon, leghamarább pedig az utolsó kanyarból kigyorsítva kezdheti meg a versenyt. Előzni a verseny első pillanatától fogva szabad, nem kell megvárni semmilyen pontot, de a rajt pillanatát mindenkinek az első autóhoz kell igazítania!
Indokolatlanul megállni, a másikat bevárni és a többieket ezzel vagy egyéb más hirtelen mozdulattal feltartani, megzavarni tilos!
A versenytáv minden esetben kb. egy órának megfelelő távolság fix körszámmal (lásd versenynaptár).
A pontokat a következőek szerint az első tizenöt pilótának osztjuk ki:

1. helyezett - 25 pont
2. helyezett - 20 pont
3. helyezett - 17 pont
4. helyezett - 14 pont
5. helyezett - 12 pont
6. helyezett - 10 pont
7. helyezett - 9 pont
8. helyezett - 8 pont
9. helyezett - 7 pont
10. helyezett - 6 pont
11. helyezett - 5 pont
12. helyezett - 4 pont
13. helyezett - 3 pont
14. helyezett - 2 pont
15. helyezett - 1 pont


A pilóták közül az kaphat pontot, aki teljesítette a versenytáv legalább 80%-át (befejezett körök száma alapján) akkor is, ha bármilyen okból kiesett.
A standard pontozáson felül további pontozás nincs.

Parc fermé, kötelező boxkiállás a versenyek során nincs. Gumikopás/benzinfogyasztás: normál. Zászlószabályok: csak fekete, mechanikai hibák: kikapcsolva, sérülés: 70%.
Azokon a pályákon, amelyeken nincs boxutcai sebességlimit, a versenyeken és a kvalifikáción 100km/h sebességet kell tartani lámpától-lámpáig, illetve ennek hiányában a boxutcát jelző vonaltól vonalig - elsődlegesként a lámpát figyelembe véve, ha mindkettő van.


Ballaszt rendszer

A bajnokság során ballaszt rendszert nem alkalmazunk.


Chat

A versenynapokon az általános szabályzatnak megfelelően a chatre írni kvalifikáció és verseny során tilos. Kivétel lehet ez alól, de csak kvalifikáción, ha valakinek komoly technikai problémája van. A bemelegítés alatt lehetőleg csak olyasmi kerüljön a chatre, ami információval bír, de ebben a sessionben nincs chatstop!


Versenybíróság

Automatikus versenybíróság semmilyen esetben nincs! Ez azt jelenti, hogy minden vélt szabálytalanságot (lásd szabályzatunk) a versenyzőknek kell megóvniuk, az érvénytelen időmérős körtől kezdve a bármilyen egyéb jellegű incidensekig. Óvást a vonatkozó szabályoknak megfelelően kell A FÓRUMBA írni.


Versenybírók

Minimum 3 fő: Karagity Dániel (KaraDani), Kiss Máté (Neuro), Kocsis György (Gyuracell)


Copyright MyCorp © 2017 | Honlapszerkesztő - uCoz