Üdv, Vendég | RSS | Facebook

Total Fun Touring Cars S1
2012.


Ez a bajnokság véget ért!




A TFTC a liga saját túraautó modifikációja. 250-300-350 lóerős teljesítménycsomagokkal, hátsókerék hajtással, azonos fizikával. A modban 8 autó közül választhatja ki mindenki a szívéhez legközelebb állót, s közben nem kell attól tartania, hogy hátrányt szenved a többiekhez képest. A mod nehézségi szintje úgy van belőve, hogy segítségek nélkül jól használható legyen, de akinek ez mégis kevés, az kipörgés- és/vagy blokkolásgátlót tehet az autójába a fejlesztések között. A bajnokság során ezek használata engedélyezett. A csomagok közül a 300 és 350 lóerőseket használjuk, váltásban egymással. A kisebbikhez dupla sprint futamok tartoznak, a nagyobbhoz egyszeri hosszabb etapok, parc fermével. A változatosság így garantált. Ha érdekel a dolog, olvass tovább!
A bajnokságban való részvétel során a csapat ÁLTALÁNOS SZABÁLYZAT-ában leírtak az irányadók, a bajnokság egyedi szabályai pedig ezen az oldalon vannak lefektetve.



Versenynaptár

Dátum Helyszín Besorolás Körszám Időmérés 1. verseny 2. verseny
2012.09.30. Slovakiaring - L3 A 2 x 24 17:00 17:20 ~17:55
2012.10.14. Autodrom Most - GP P 26 -
2012.10.28. Salzburgring A 2 x 16 ~17:55
2012.11.11. Misano P 28 -
2012.11.25. Albacete A 2 x 15 ~17:55
2012.12.09. Oschersleben P 30 -
2012.12.30. Botniaring A 2 x 20 ~17:55
2013.01.13. Estoril P 26 -
2013.01.27. Russianring - normal A 2 x 14 ~17:55
2013.02.03. Donington P 28 -
2013.02.24. Curitiba A 2 x 18 ~17:55
2013.03.10. Laguna Seca - GP P 32 -
2013.03.24. Tsukuba A 2 x 26 ~17:55
2013.04.14. Johor Circuit P 28 -
2013.04.28. Manfeild Park - GP A 2 x 21 ~17:55
2013.05.12. Adelaide Street P 30 -

A = TFTC/Advanced
P = TFTC Pro/Pro
szürke mező = nem lesz megtartva

A modot a LETÖLTÉSEK/TFTC menüpontban lehet letölteni. Szükséges a festéscsomag is (nem a template pack)!
A pályák egyesével letölthetőek a nevükre kattintva.
Az első verseny az adott versenynapon a kijelölt időpontban indul. A verseny befejezése után a második verseny ~5 perces különbséggel követi azt.



A részvétel feltételei, nevezés

Kérjük a pilótákat, hogy csak akkor nevezzenek, ha valóban komolyan gondolják, hogy részt vesznek a versenyeken. A bajnoki napokon minden esetben a teljes jogú indulás feltételei közé tartozik a legalább 60 online futott gyakorló kör (a hotlaps számozása a mérvadó), melyet a pilótáknak saját autóikkal kell megfutniuk. Ha egy pilótának ez nincs meg, de legalább 30 kört futott, úgy boxutcából való rajtolás még lehetséges (minden futamon, időmérés kihagyásával). Legalább 30 mért kör nélkül senki nem indulhat bajnoki versenyen.
Továbbá a résztvevőknek meg kell futniuk az élmenők idejének a 107%-át. Ez a szabály egy kicsit gumiszabály, mert nem számítjuk vérkomolyan, ha valaki határon mozog és ha valaki már bejutott időmérőre, természetesen nem zárjuk ki, ha valamelyik tag fut egy hatalmas kört és ő azzal kiesne a 107-ből. Úgyhogy aggodalomra semmi ok, viszont a szorgalmas gyakorlásra ösztönzünk mindenkit!
Bajnokság elindulása után a résztvevőknek autót, rajtszámot és csapatnevet nem lehet váltani.
Egy teljes nevezés az alábbiakat tartalmazza:

- játékos valódi neve a játékban angolos formában: keresztnév vezetéknév (ékezetek nélkül!)
- autó típusa
- csapat neve
- rajtszám, mely gyári festésnél adott, saját festés esetén mással nem ütközhet (egyik gyári festéssel sem)
- a saját festés csak olyan elemeket tartalmazhat, amelyek nyilvános megjelenítési jogával a játékos rendelkezik ÉS nem tartozik 18+ kategóriába*
- saját festést (kizárólag a dds fájlokat) a liga mail címére kell küldeni a fenti adatokkal (név, csapatnév, rajtszám) együtt, nevezés UTÁN: tfrcliga@gmail.com


* nem lehet tehát pl. márkalogo (kivéve a használt autótípust) vagy alkoholos/dohány termék neve, szexuális és erőszakos tartalom stb.

Nevezést leadni a KIJELÖLT fórumtopicban lehet. A nevezés határideje: legkésőbb a bajnokság 6. versenynapja előtt (Oschersleben) lehet leadni. A bajnokság indulása után a nevezők saját festései hétfőnként - ha készítenek - kerülhetnek a játékba, az első versenyen való részvétel után.
Hiányzást jelenteni EBBEN a fórumtopicban lehet.
A nevezettek tudomásul veszik, hogy az online játék során semmilyen segítséget nem használhatnak a modba beépítetteken kívül, mert ezen kívül a szerveren kizárólag a TFRC standard - kuplung és auto blip/lift - segítségek elérhetőek. Amennyiben ezek ellenkezőjére (csalás) fény derül, a nevezett automatikusan kitiltja magát a ligából és a futó bajnokságból, eredményei törlésre kerülnek.


Csapatok

A pilóták számára lehetőség van csapatok létrehozására és ezzel a csapatversenyben való részvételre. A csapatok kétfősek lehetnek. Természetesen csapatneve mindenkinek lesz, de aki egyedül indul, az nem vesz részt a csapatversenyben és nem kerül fel a csapatok ponttáblázatába.
A pontokat a pilóták egyéni teljesítményének összeadásával számoljuk. Ha egy csapat később alakul meg, azaz valaki később vesz fel maga mellé társat, onnantól a pontjaival visszamenőleg felkerül a csapattáblázatba is. Később csapattársat felvenni viszont csak úgy lehet, ha az illető addig nem vett részt a bajnokságban.
Csapatok tagjainak menet közbeni módosítására nincsen lehetőség, csak akkor, ha valaki kilép egy csapatból (tehát a továbbiakban a bajnokságban előre bejelentetten nem vesz részt) és úgy az ő helyét átveheti más, de csak olyan pilóta, aki addig nem vett részt a bajnokságban.
A csapatok tagjainak egyforma autóval kell nevezniük, de a festésben nem kell feltétlenül ugyanolyat vagy hasonlót használni.


A versenyek lebonyolítása, pontrendszer, parc fermé

A versenyek időpontjait a fenti versenynaptár tartalmazza. Minden páratlan futamot a modifikáció "advanced", míg a páros futamokat a "pro" teljesítménycsomaggal futunk. Ezen változtatni az adott versenyeken tilos. Egy versenynap időmérésből, 5 perc bemelegítésből és egy (pro) vagy két (advanced) versenyfutamból áll. Az időmérés a kijelölt időpont szerint indul és 15 percig tart. Ez alatt a játékosok próbálkozhatnak minél jobb köridőket elérni. Körszámlimit nincs és az időmérés nyitott, így a késők is becsatlakozhatnak, ha már elindult.
A verseny felvezetőkörrel kezdődik, majd állórajttal startolunk. A felvezetőkör során a megengedett maximális sebesség: 150km/h. A sorrendet tatani kell, ha valaki kicsúszik, technikai hiba miatt lelassul, annak be kell sorolnia, s majd a rajtrácson a saját helyére állhat fel. A felvezetőkör végén a rajtrács előtt a gumimelegítés engedélyezett. Itt mindenki számítson arra, hogy az előtte lévő versenyző 2-3 fékpróbát és gumiégetést fog művelni, tehát nagyon figyeljünk a távolságtartásra!
A versenytáv minden sprint futamos esetben kb. 25, hosszú futamok esetén kb. 45 percnek megfelelő távolság, ennek megfelelően számoljuk minden pályán a körszámot. Az advanced series második versenyein a rajtsorrend sorsolás alapján dől el: a beérkezési sorrend szerinti első 7-10 fordul.
A sorsolás menete: az első verseny végén egy véletlenszerűen választott pilótát megkérünk, hogy 1-100 között írjon egy számot. Ez a pilóta nem lehet vb és nem lehet vb versenytársa. Minden pályához tartozik egy excel tábla, amit a vb-k megkapnak. Ezekben van 100 érték, a véletlenszerűen hozzárendelt 7-8-9 vagy 10 számmal, ami a fordulást jelenti. Minden tábla más. Tehát a pilóta által jelzett értéknél a vb-k megnézik, hogy milyen szám áll, s mindannyian beírják a chatre. Ennyi pilóta fog végül fordulni.
A pontokat a következőek szerint az első tizenöt pilótának osztjuk ki:

1. helyezett - 25 pont
2. helyezett - 20 pont
3. helyezett - 17 pont
4. helyezett - 14 pont
5. helyezett - 12 pont
6. helyezett - 10 pont
7. helyezett - 9 pont
8. helyezett - 8 pont
9. helyezett - 7 pont
10. helyezett - 6 pont
11. helyezett - 5 pont
12. helyezett - 4 pont
13. helyezett - 3 pont
14. helyezett - 2 pont
15. helyezett - 1 pont


A pilóták közül az kaphat pontot, aki teljesítette a versenytáv legalább 70%-át (befejezett körök száma alapján).
A standard pontozáson felül további pontozás:a kvalifikáción dobogós helyeket elérők sorrendben a legjobbtól számolva 5, 3, 1 pontot kapnak. Hibás kör esetén a játékos nem kap pontot akkor sem, ha a legjobb hibátlan köréért is neki járna. Ilyenkor a következő játékos lép a helyébe.
A Pro series versenyek pontszáma a fenti táblázat szerint minden helyezésért duplázódik (kivéve a kvalifikációs pontokat)!

A bajnokság során a 10-ből 8 versenyen szerzett pontokat adjuk össze a végelszámolásnál. A két legrosszabb eredmény nem lesz elszámolva. Aki nem vett részt 8-nál több versenyen, annak az összes pontját összeadva számoljuk a végső eredményét. A csapatok pontjaira ez ugyanígy érvényes, tehát az egyéniben így elért pontszámok összege fogja képezni a csapat eredményét.

Parc fermé, kötelező boxkiállás az advanced series versenyek során nincs. A pro series versenyeken a mod beépített parc ferméje van érvényben, ami azt jelenti, hogy az első mért kvalifikációs kör után az autón kizárólag gumit lehet cserélni vagy a boxtaktikát lehet megváltoztatni, de a kezdő benzinszintet nem! Így a játékos a kvalifikációról megmaradt benzinnel kezdi a versenyt.
A pro series versenyek során legalább egy boxkiállás kötelező! Ez azt jelenti, hogy az autón legalább valamelyik tengelyen a kerekeket le kell cserélni vagy tankolni bele - szabadon választott mennyiséget - a kiállás során (vagy mindkettő).
Gumikopás/benzinfogyasztás: normál. Zászlószabályok: teljes, mechanikai hibák: kikapcsolva, sérülés: 70%. Handicap rendszer nincs. Mivel az autók egyenlőek, így mindenkinek az egyéni tudásán múlik, hogy miképpen szerepel.
Azokon a pályákon, amelyeken nincs boxutcai sebességlimit, a versenyeken és a kvalifikáción 100km/h sebességet kell tartani lámpától-lámpáig, illetve ennek hiányában a boxutcát jelző vonaltól vonalig - elsődlegesként a lámpát figyelembe véve, ha mindkettő van.


Chat

A két futamos versenynapokon az első futam után a pihenő/bemelegítő session során az esetleges incidenseket tilos szóvátenni, más tekintetben a chat használata megengedett. Ha ez mégis megtörténik, automatikusan VB vizsgálat alá kerül az ügy.


Versenybírók

3 fő: Kiss Máté, Karagity Dániel, Farkas Zsolt.


Copyright MyCorp © 2017 | Honlapszerkesztő - uCoz