Üdv, Vendég | RSS | Facebook

Deutsche Rennsport Meisterschaft S1
2012.


Ez a bajnokság véget ért!




A DRM - a mai DTM elődje - két divízióból állt: az egyes csoportban a 2l feletti, a kettes csoportban pedig az az alatti hengerűrtartalmú motorokkal szerelt autók indultak. Az autók építésénél alapvetően nem voltak szigorú szabályok, így kinézetre némelyik alig hasonlítható az utcai változatokhoz. A motorok egytől egyig turbóval feltöltött darabok, akár 700+ lóerővel. A mod az egyik legelismertebb mod rFactor alá. Az autók között egy körön elég nagy különbségek lehetnek még divízión belül is, de hosszú távon az esélyek kiegyenlítődnek, így nem kell lemondania senkinek a kedvencéről. Ez a bajnokság elsősorban fun jellegű, mert ettől függetlenül némelyik autó egyes pályákon előnyben lehet a többihez képest. Ha érdekel az őrült száguldás a korai pályákon ezekkel a vasakkal, olvass tovább!
A bajnokságban való részvétel során a csapat ÁLTALÁNOS SZABÁLYZAT-ában leírtak az irányadók, a bajnokság egyedi szabályai pedig ezen az oldalon vannak lefektetve.
A bajnoksághoz használt modifikációt INNEN lehet letölteni.


Versenynaptár

Dátum Helyszín Körszám Időmérés Verseny
2012.10.21. AVUS - no cut 47 17:00 17:20
2012.11.04. Bugatti Le Mans 39
2012.11.18. Rouen - '74/94 32
2012.12.02. Betonschleife 68
2012.12.16. Monthlery 25
2013.01.06. Südschleife 25
2013.01.20. Sachsenring 22

A pályák egyesével letölthetőek a nevükre kattintva.
A verseny az adott versenynapon a kijelölt időpontban indul.



A részvétel feltételei, nevezés

Kérjük a pilótákat, hogy csak akkor nevezzenek, ha valóban komolyan gondolják, hogy részt vesznek a versenyeken. A bajnoki napokon minden esetben a teljes jogú indulás feltételei közé tartozik a legalább 60** online futott gyakorló kör (a hotlaps számozása a mérvadó), melyet a pilótáknak saját autóikkal kell megfutniuk. Ha egy pilótának ez nincs meg, de legalább 30 kört futott, úgy boxutcából való rajtolás még lehetséges. Legalább 30** mért kör nélkül senki nem indulhat bajnoki versenyen.
Bajnokság elindulása után a résztvevőknek autót és csapatnevet nem lehet váltani.
Egy teljes nevezés az alábbiakat tartalmazza:

- játékos valódi neve a játékban angolos formában: keresztnév vezetéknév (ékezetek nélkül!)
- autó típusa
- irányítás/váltó típusa*
- csapat neve
- rajtszám, mely a gyári festésen adott
- csak gyári festéssel lehet indulni, egyforma autót nem lehet választani


* H váltóval nevező pilótákon kívül a többieknek a mod upgrade-jei között a H váltó csomagot megvásárolni tilos! Ugyanakkor a H váltóval nevező pilótáknak mind a kvalifikáció, mind a verseny teljes hossza során tilos az automata kuplung és/vagy váltó használata! A versenyek logjaiban ezek ellenőrzését a VB minden esetben el fogja végezni és nem megfelelő beállítás esetén a játékos büntetést kap (a log azt is tartalmazza, ha a játékos csak egy kis időre kapcsolja be a nem megengedett segítséget)!


** Az utolsó három pályán (Monthlery, Südschleife, Sachsenring) 20/40 a kötelezően teljesítendő körszám online!

Nevezést leadni a KIJELÖLT fórumtopicban lehet. A nevezés határideje: legkésőbb a bajnokság 4. versenynapja (Betonschleife) előtt lehet leadni.
Hiányzást jelenteni EBBEN a fórumtopicban lehet.
A nevezettek tudomásul veszik, hogy az online játék során semmilyen extra segítséget nem használhatnak az engedélyezetteken kívül, ami a következőket takarja: alacsony kipörgésgátló, alacsony blokkolásgátló, auto blip és auto lift, kuplung, automata váltó (csak szekvenciális választása esetén). Amennyiben csalásra fény derül, a nevezett automatikusan kitiltja magát a ligából és a futó bajnokságból, eredményei törlésre kerülnek.


A versenyek lebonyolítása, pontrendszer, parc fermé

A versenyek időpontjait a fenti versenynaptár tartalmazza. Egy versenynap időmérésből, 5 perc bemelegítésből és a versenyfutamból áll. Az időmérés a kijelölt időpont szerint indul és 15 percig tart. Ez alatt a játékosok próbálkozhatnak minél jobb köridőket elérni. Körszámlimit nincs és az időmérés nyitott, így a késők is becsatlakozhatnak, ha már elindult.
A versenyeket gurulórajttal kezdjük. Nem használjuk a játék beépített - sok esetben hibásan működő - gurulórajtját, hanem úgynevezett manuális gurulórajttal indulunk. Ez azt jelenti, hogy a verseny beállítása állórajtos lesz, a körszám beállítás pedig eggyel nagyobb, mint a versenynaptárban kiírt. Rajtnál zöld jelzésre még nem a tényleges versenyt kezdjük meg, hanem az első kört formációban - libasorban - felvezetőként tesszük meg. A sebességlimit 150 km/h. Az utolsó kanyar előtt 100 km/h-ra kell lassítani és innentől egymás mellé lehet helyezkedni a rajtrácsnak megfelelően, de a hátrébb induló játékos autója nem lehet előrébb, mint az előtte lévőé! A verseny a célegyenesre ráfordulva kezdődhet.
FONTOS! A versenyt az élen álló pilóta kezdi meg, s mindenkinek hozzá kell igazodnia! Az indítást ő kicsit hasonlóan végzi, mint az igazi versenyeken a safety car után szokás. Tehát nem köteles alkalmazkodni egyetlen ponthoz. A célegyenesre ráfordulva bármikor elindíthatja a versenyt, de legkésőbb a célvonal érintésekor meg kell tennie. Amint elkezdi nyomni a gázt, onnantól mindenki nyomhatja neki. Előzni mindenkinek csak a célvonal után szabad! Ha az első játékos nem gyorsít legkésőbb a célvonaltól kezdve, a többiek a vonal érintésétől akkor is elkezdhetik a versenyt!
A manuális gurulórajt miatt a zászlószabályok csak feketére lesznek állítva, másképp a rajtnál sok esetben azonnal teljes pályás sárgát ad a játék. Arra viszont mindenkinek nagyon kell figyelnie, hogy nehogy előbb induljon, mint a zöld jelzés, mert akkor áthajtásos büntetést kap a játéktól, amit le kell töltenie és ez ellen a versenybíróságnál nem lehet panaszt emelni!
A versenytáv minden esetben nagyjából egy órás futamnak megfelelő, ennek megfelelően számoljuk a körszámokat.

A pontokat a következőek szerint az első tíz pilótának osztjuk ki:

1. helyezett - 20 pont
2. helyezett - 15 pont
3. helyezett - 12 pont
4. helyezett - 10 pont
5. helyezett - 8 pont
6. helyezett - 6 pont
7. helyezett - 4 pont
8. helyezett - 3 pont
9. helyezett - 2 pont
10. helyezett - 1 pont


A pilóták közül az kaphat pontot, aki teljesítette a versenytáv legalább 70%-át (befejezett körök száma alapján).
A standard pontozáson felül további pontozás nincs! A Div. I. (320, Beta) és II. (M1, 935, Capri, Celica) csoportok külön bontásban is pontozva lesznek, a fenti listának megfelelően.

A bajnokság során a 7-ből 6 versenyen szerzett pontokat adjuk össze a végelszámolásnál. A legrosszabb eredmény nem lesz elszámolva. Aki nem vett részt minden versenyen, annak az összes pontját összeadva számoljuk a végső eredményét.

Parc fermé, kötelező boxkiállás a versenyek során nincs! Gumikopás és benzinfogyasztás: normál. Zászlószabályok: csak fekete, mechanikai hibák: kikapcsolva, sérülés: 50%. Handicap rendszer nincs. Ez a sorozat kicsit még funabb jellegű, mint a többi, így az autók különbözőségei kevésbé számítanak. Mindenki ki tudja választani, hogy mi a legfontosabb neki, az eredmény vagy a legkedvesebb autó kiválasztása.
Azokon a pályákon, amelyeken nincs boxutcai sebességlimit, a versenyeken és a kvalifikáción 100km/h sebességet kell tartani lámpától-lámpáig, illetve ennek hiányában a boxutcát jelző vonaltól vonalig - elsődlegesként a lámpát figyelembe véve, ha mindkettő van.
Az időmérés és a verseny etapokban mindenki köteles az autóját úgy beállítani, hogy az ne füstöljön a túlterheléstől. Füstölő autóval a játékos köteles a boxba hajtani és addig is elengedni a mögötte haladókat. Ha az autón van lehetőség boxolás során motorhűtést állítani a játékos folytathatja a versenyt. Ha nincs, akkor véglegesen ki kell állnia.


Versenybírók

Versenybírók - 3 fő: .


Copyright MyCorp © 2017 | Honlapszerkesztő - uCoz