Üdv, Vendég | RSS | Facebook

BMW M1 Procar S1
2013.


Ez a bajnokság véget ért!




A BMW M1 Procar a liga saját sportautós modifikációja. Ez egy hátsókerék hajtású, egytonnás, 470 lóerős vérbeli versenygép. Az autót a '70-es évek végén a BMW és a Lamborghini közös tervezése alapján készítették el. Sajnos az eredetileg tervezett versenyszériákba végül a szabályok változása miatt nem tudott indulni, de így a BMW saját márkakupát indított, az F1-es versenyek betétfutamaiként népszerűsítve a sorozatot. Ennek megfelelően az első szezonunkban - egy pici módosítással - mi is azokon a pályákon indulunk, ahol az 1979-es valós szezonban versenyeztek velük. Ha érdekel a BMW történelme során készített egyetlen középmotoros sportautóval való verseny, olvass tovább!
A bajnokságban való részvétel során a csapat ÁLTALÁNOS SZABÁLYZAT-ában leírtak az irányadók, a bajnokság egyedi szabályai pedig ezen az oldalon vannak lefektetve.
A bajnoksághoz használt modifikációt INNEN lehet letölteni. Ami ebben a menüpontban elérhető vagy a későbbiekben elérhető lesz, arra mind szükség van az online játékhoz!


Versenynaptár

Dátum Helyszín Körszám Időmérés Verseny
2013.03.24 Zolder 26 17:00 17:20
2013.04.07 Monaco 26
2013.04.21 Dijon 30
2013.05.12 Silverstone 28
2013.05.26 Hockenheim 20
2013.06.09 Österreichring 23
2013.06.23 Zandvoort 28
2013.07.07 Monza 22
2013.07.21 Nordschleife 6

A pályák egyesével letölthetőek a nevükre kattintva.
A verseny az adott versenynapon a kijelölt időpontban indul.



A részvétel feltételei, nevezés

Kérjük a pilótákat, hogy csak akkor nevezzenek, ha valóban komolyan gondolják, hogy részt vesznek a versenyeken. A bajnoki napokon minden esetben a teljes jogú indulás feltételei közé tartozik a legalább 50* online futott gyakorló kör (a hotlaps számozása a mérvadó). Ha egy pilótának ez nincs meg, de legalább 30* kört futott, úgy boxutcából való rajtolás még lehetséges (időmérés kihagyásával). Legalább 30 mért kör nélkül senki nem indulhat bajnoki versenyen.
Továbbá a résztvevőknek meg kell futniuk az élmenők idejének a 107%-át. Ez a szabály egy kicsit gumiszabály, mert nem számítjuk vérkomolyan, ha valaki határon mozog és ha valaki már bejutott időmérőre, természetesen nem zárjuk ki, ha valamelyik tag fut egy hatalmas kört és ő azzal kiesne a 107-ből. Úgyhogy aggodalomra semmi ok, viszont a szorgalmas gyakorlásra ösztönzünk mindenkit!
Bajnokság elindulása után a résztvevőknek autót/csapatnevet nem lehet váltani.

* Az utolsó, Nordschleife pályán kötelezően teljesítendő: 15 kör a boxutcás, 25 kör a normál induláshoz!

Egy teljes nevezés az alábbiakat tartalmazza:

- játékos valódi neve a játékban angolos formában: keresztnév vezetéknév (ékezetek nélkül!)
- irányítás/váltó típusa**
- csapat neve
- rajtszám, mely a beépített festésen adott
- csak beépített festéssel lehet indulni, egyforma autót nem lehet választani
- a beépített egyéni festéseket csak a tulajdonosaik használhatják (4 és 9 rajtszámú autók)


** H váltóval nevező pilótákon kívül a többieknek a mod upgrade-jei között a H váltó csomagot megvásárolni tilos! Ugyanakkor a H váltóval nevező pilótáknak mind a kvalifikáció, mind a verseny teljes hossza során tilos az automata kuplung és/vagy váltó használata! A versenyek logjaiban ezek ellenőrzését a VB minden esetben el fogja végezni és nem megfelelő beállítás esetén a játékos büntetést kap (a log azt is tartalmazza, ha a játékos csak egy kis időre kapcsolja be a nem megengedett segítséget)!

Nevezést leadni a KIJELÖLT fórumtopicban lehet. A nevezés határideje: legkésőbb a bajnokság 5. versenynapja (Hockenheim) előtt lehet leadni.
Hiányzást jelenteni EBBEN a fórumtopicban lehet.
A nevezettek tudomásul veszik, hogy az online játék során semmilyen extra segítséget nem használhatnak az engedélyezetteken kívül, ami a következőket takarja: alacsony kipörgésgátló, alacsony blokkolásgátló, kuplung, automata váltó (csak szekvenciális váltó haszálata esetén). Amennyiben csalásra fény derül, a nevezett automatikusan kitiltja magát a ligából és a futó bajnokságból, eredményei törlésre kerülnek.


Csapatok

A bajnokságban klasszikus csapatverseny nincs. Természetesen csapatneve mindenkinek lesz, a mod autói szerint, amit a nevezésben meg is kell jelölni.


A versenyek lebonyolítása, pontrendszer, parc fermé

A versenyek időpontjait a fenti versenynaptár tartalmazza. Egy versenynap időmérésből, 5 perc bemelegítésből és a versenyfutamból áll. Az időmérés a kijelölt időpont szerint indul és 15 percig tart. Ez alatt a játékosok próbálkozhatnak minél jobb köridőket elérni. Körszámlimit nincs és az időmérés nyitott, így a késők is becsatlakozhatnak, ha már elindult.
A versenyeket állórajttal kezdjük. A rajt előtt felvezetőkört futunk a kvalifikációs sorrend szerint, amelyen mindenki melegítheti a gumikat és a fékeket, amibe beletartozik a rajtrácson / előtt történő agresszívabb gumiégetés is. Itt mindenki figyeljen arra, hogy nehogy belerohanjon az előtte induló játékos autójába!
A felvezetőkör maximális tempója: 150 km/h. Ettől kis mértékben el lehet térni, ha valaki nagyon lemaradt, de egyébként a 3-4 autó távolság tartandó az előző játékos autójához képest. Ha valaki kicsúszik vagy - látszólag - technikai hiba miatt lemarad, el lehet menni mellette, ő pedig a sor végére köteles állni, ha mégis folytatni tudja a felvezetőt. A rajtrácson a saját helyére állhat majd be (ha nem megy boxba).
Indokolatlanul megállni, a másikat bevárni és a többieket ezzel vagy egyéb más hirtelen mozdulattal feltartani, megzavarni tilos!
A versenytáv minden esetben fix körszámú, nagyjából 40-45 perc időnek megfelelő hosszúságú.

A pontokat a következőek szerint az első tíz pilótának osztjuk ki:

1. helyezett - 20 pont
2. helyezett - 15 pont
3. helyezett - 12 pont
4. helyezett - 10 pont
5. helyezett - 8 pont
6. helyezett - 6 pont
7. helyezett - 4 pont
8. helyezett - 3 pont
9. helyezett - 2 pont
10. helyezett - 1 pont


A pilóták közül az kaphat pontot, aki teljesítette a versenytáv legalább 80%-át (befejezett körök száma alapján) akkor is, ha bármilyen okból kiesett.
A standard pontozáson felül további pontozás nincs!

A bajnokság során a 9-ből 8 versenyen szerzett pontokat adjuk össze a végelszámolásnál. A legrosszabb eredmény nem lesz elszámolva. Aki nem vett részt minden versenyen, annak az összes pontját összeadva számoljuk a végső eredményét.

Parc fermé, kötelező boxkiállás a versenyek során nincs! Gumikopás: normál, benzinfogyasztás: normál. Zászlószabályok: teljes, mechanikai hibák: kikapcsolva, sérülés: 70%. Handicap/ballaszt rendszer nincs. Mivel az autók egyenlőek, így mindenkinek az egyéni tudásán múlik, hogy miképpen szerepel.
Azokon a pályákon, amelyeken nincs boxutcai sebességlimit, a versenyeken és a kvalifikáción 100km/h sebességet kell tartani lámpától-lámpáig, illetve ennek hiányában a boxutcát jelző vonaltól vonalig - elsődlegesként a lámpát figyelembe véve, ha mindkettő van.
Az időmérés és a verseny etapokban mindenki köteles az autóját úgy beállítani, hogy az ne füstöljön a túlterheléstől. Füstölő autóval a játékos köteles lassítani és addig is elengedni a mögötte haladókat. Ha a füstölés nem szűnik meg, a boxba kell hajtani hűtést állítani.


Versenybírók

Versenybírók - 3 fő: .


Copyright MyCorp © 2017 | Honlapszerkesztő - uCoz