Üdv, Vendég | RSS | Facebook

[ Új fórumüzenetek · Fórumtagok · Fórumszabályzat · Keresés · RSS · Vasárnap, 2017.07.23]
Oldal 1 / 11
TFRC Fórum » TFRC általános témák » Segítségek » Segítség: NAGT
Segítség: NAGT
Kiss MátéDátum: Szombat, 2012.07.28, 01:31 | Üzenet # 1
NeuroElkezdenék erről egy topicot, mert erősen az a gyanúm, illetve az a véleményem, hogy a NAGT a Summer Fest legnehezebb modja. Maga mögé utasítva még a DRM-et is. Nem annyira setupolási tanácsokat fogok írni az első hsz-be, inkább információkat, de a setupolást is ki lehet bővebben tárgyalni a továbbiakban.
Az autókról, illetve a sorozatról azt kell tudni, hogy némileg módosított, de utcai gumikon versenyeznek itt a pilóták. A gumikból kétféle van a játékban, ami a valóságban csak egy, de ezzel modellezik a "heatcycle" lehetőségét. Ez egy ismert fogalom, ami annyit takar, hogy felteszik a gumit a kocsira, mennek vele egy felvezető egy gyors és egy levezető kört, majd leszerelik és hagyják lehűlni. A procedúra hatására megváltozik a gumi szerkezete és bár tapadni nem biztos, hogy annyira fog, de az élettartama meghosszabbodik.
No, ezért van kétféle gumi a modban, a Toyo Stickers és a Toyo Heatcycled. Előbbi takarja a friss gumit, utóbbi a heatcycled változatot, ahogy a neve is mutatja.
A stickers gumi jól tapad, időmérésre értelemszerűen azt célszerű használni. A heatcycled gumi viszont jóval tartósabb. A NAGT bajnokságban eltöltött tapasztalataim alapján (de erre gyorsan rá fog jönni magától is mindenki) a stickers gumit nagyon nem ajánlatos versenyen megpróbálni, mert esélytelen. Túlságosan gyorsan elkopik, illetve ahogy kopik van rajta egy hirtelen drop-off, ami még jobban megnehezíti a használatát. Ezért versenyre mindenképpen a hc gumi ajánlott.
A setupolás során viszont ez a kettő megnehezíti a dolgokat, ugyanis amellett, hogy másképp kell vezetni a jobb tapadás miatt, előfordulhat, hogy tök másképpen kell setupolni is. Teszem azt a fékerőt hátrébb lehet tolni a sticker gumival, mint a hc-vel, mert később veszít tapadást féktávon (is).
Aki jönni akar versenyre, annak semmiképp nem ajánlom a "megyek 30 kört azt' lesz valami" hozzáállást, mert abból semmi jó nem fog ezzel a moddal kisülni.
A gumik utcai mivoltukból adódóan nagyon kis hőmérséklet-tartományban működnek optimálisan és a legkisebb csúszkálásra is brutál melegedéssel reagálnak, ami után elkopnak, mint az atom. Nagyon fontos tehát, hogy az ember megtalálja velük a hangot, mert ha már csúsznak, akkor nagyon csúsznak és hajlamosak hirtelen tapadást veszíteni. A hosszú etap végett amúgy is kell a stabilitásra gyúrni és ennél a modnál kiemelten fontos a hosszú gyakorló etapok próbálgatása, hogy szokja az ember a gumi viselkedését, ahogy kopik. Nagyon markáns különbség van a friss gumi és a kopott között egy 40-50 perces versenytávon, ezt nekem elhihetitek. A verseny vége felé a féktávok igencsak megnyúlnak és az egy tojás helyett ötöt kell a gázpedál alá képzelni kigyorsításokon és nem túlzok.
Ez persze a hátsókerekes verdákra igaz, ami alól kivétel lehet a Nissan és a Volvo, ezek összkerekesek. A Nissan nem igazán viselkedik összkerekesként, a Volvo viszont egy teljesen más világ, ebből vitákat is láttam már nem keveset - félig-meddig joggal. Aki nagyon nem bír a nagy teljesítménnyel, ezt fogja választani, mert az autó ragad az aszfalthoz, nincs para féktávon, kigyorsításon.
De... azért nem fenékig tejfel az élet. Ugyanis az összkerék hajtásból adódóan iszonyúan koptatja az első gumikat. A másik ligában kellett a megszokásához jó másfél szezon az embereknek, szóval azért ez se bolha méretű feladat, ugyanis aki Volvóval indul, abban szinte biztos vagyok, hogy boxolni fog a gumik miatt, ha tartani akarja a tempót a többiekkel, márpedig a Volvo az egyik leggyengébb autó a modban (ellensúlyozza az összkerekességét).
De azért GT autókról beszélünk, úgyhogy bő 4-500 lóerő tépi szét az aszfaltot mindegyikben. Amelyik erősebb az általában nehezebb is, viszont a plusz súly keményen kihat a gumikra, még ha nem is egyforma minden autón az sem.
A mod alapvetően bünteti a segítségek használatát extra ballaszttal, illetve nincsen benne autoblip opció, pontosabban van, csak hatástalan. Úgyhogy mindenféleképpen érdemes hozzá gyorsan elsajátítani a féktávon gázfröccsök adagolását, mert különben pörgés lesz belőle (meg enélkül is nehezek a féktávok, mint említettem).
Az autók elég sokfélék, emiatt egyes pályákon nem biztos, hogy megvan a kellő kiegyensúlyozottság köridőkben, de alapvetően nagy különbségek nincsenek, ha megfelelően vannak beállítva. Nyilván az erősebbek profitálnak a nagy egyenesekből, a könnyebbek meg a sok kanyarból. Hogy Miller Park éppen melyik autónak fog a legjobban kedvezni, azt majd meglátjuk... mindenesetre nem biztos, hogy a legerősebb a legjobb. wink

Remélem nem ijesztettem meg senkit és nem jut a mod a Mustang sorsára. smile
Főni
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1275
Státusz: Offline
 
Sándor CsihaDátum: Szombat, 2012.07.28, 10:24 | Üzenet # 2
AMD_okKöszönjük az összefoglalót, erre megpróbálok felkészülni, de előtte wininstall cool
Alezredes
Csoport: Ellenőrzöttek
Üzenetek: 124
Státusz: Offline
 
Fábián RolandDátum: Szombat, 2012.07.28, 11:08 | Üzenet # 3
00roli00Hú bakker, ebből mi lesz..? sad
Alezredes
Csoport: Barátok
Üzenetek: 147
Státusz: Offline
 
György KocsisDátum: Szombat, 2012.07.28, 11:20 | Üzenet # 4
GyuracellKöszi a segítséget! smile
Festőművész
Csoport: Barátok
Üzenetek: 132
Státusz: Offline
 
Kiss MátéDátum: Kedd, 2012.07.31, 11:04 | Üzenet # 5
NeuroA fentiekből kivehető volt, hogy ez a mod 80%-ban a gumikról szól. Az autók többsége 1300-1400 kg között mozog, amiből arra következtetne az egyszeri ember, hogy van rendesen mechanikai tapadás.
Nos, nincs. A gumi nem partner ilyen témakörben. Ezért amire setupnál figyelni kell, amikor ismerkedik valaki a moddal:

- szárny: ezt nyugodtan fel lehet tenni magasra, nem baj, ha csökken a végsebesség. Sokat segít gyors kanyarokban, ami most azért kell, mert ha ott megcsúszik egy ilyen autó, akkor szevasz van. Ezek a gumik nagyon hirtelen viselkednek ilyen határhelyzetekben, ráadásul egy jó 200-as tempónál, ha eldobja valaki, akkor szétfőnek azonnal és lehet óvatoskodni/hűteni egy körön keresztül.

- súlyelosztás: GT osztály lévén, minden autónál lehet állítgatni valamelyest mind az oldal- mind a hosszirányú súlyelosztást. Viszont ezt csak az állítgassa, aki tud egymás után 5-6 stabil kört menni. Ebből már kiderül, hogy melyik gumi mekkora terhelést kap. Hosszirányú elosztásnál ideális az 50:50, viszont itt pont nem érdekel senkit, azt kell nézni, hogy melyik tengelyen melegszenek (=kopnak) jobban a gumik. Ha elöl jóval melegebbek, akkor hátra kell tolni a súlyt, amennyire lehet. Jellemzően ez csak 1-2%-ot jelent, de versenytávon ez igenis sokat számít!
Az oldalirányú súlyelosztás ugyanez, csak a két oldalt kell külön megnézni. Egy sok balos kanyarral megáldott pályán (min pl. Miller Park), a jobbos gumik több/nagyobb terhelést kapnak, ettől jobban melegszenek és kopnak. Mivel NAGT-ben a melegedés messziről kerülendő, ezért ez a terület is fontos. Tehát itt a súlyelosztást eltoljuk balra, ami által kevésbé mozog a súlypont a bal kanyarban jobbra, kevesebb terhelés jut a külső - jobb oldali - kerekekre/gumikra.
De vigyázat, ez kétélű fegyver! Arra ekkore figyelni kell, hogy a jobbos kanyarokban viszont egy picit másképp kell majd befordítani az autót, hiszen ott meg nagyobb terhelést kap a másik oldal, mint előtte. Ha a pálya eléggé ki van egyensúlyozva, akkor nem kell foglalkozni a témával (szerintem Miller-en kell).

De hangsúlyozom: csak az állítgasson ilyesmit, aki stabil egyforma köröket tud menni, egymás után legalább 5-6-ot. Anélkül teljesen értelmetlen.

Fékerővel szintén érdemes foglalkozni, mert a szar gumik miatt az autók szeretnek megcsúszni, plusz ebben a modban normálisan fognak is a fékek, tehát szinte soha nem lehet padlózni - legalábbis abs nélkül. Én mindenféleképpen azt ajánlom, hogy ne tegyetek hátra túl sok fékerőt, mert egy ilyen autó amikor megcsúszik féktávon, az eléggé megpörgést jelent, ha a hátsó kerék blokkol. Nyilván az se jó, ha az első, de azt könnyebb korrigálni elszállás nélkül, illetve a Miller pályán van hova kiengedni az autót, még ha nem is aszfaltra.

Kigyorsításoknál kerülni kell a padlógázt 1-2 sebességfokozatban, illetve MINDEN féktávon manuális blippelni kell, hogy kíméljük a gumit. És ez igaz a felváltásokra is. Egy pillanatra el kell engedni a gázt az első fokozatokban és keményebb kanyarokban. Előbbit azért, hogy ne gyilkoljuk a gumit, utóbbit azért, hogy ne szálljunk el. Egy enyhe jobbos kigyorsításon 6500-ról padlógázzal felváltva 2-ből 3-ba, 7100-ig felpörgetve egy pillanatra a motort azt jelenti, hogy az autó lehet, hogy megcsúszik a nagy nyomaték miatt, amit ezek a gépek leadnak.
Ezen semmilyen differenciálmű beállítás nem tud korrigálni és a TC se nagyon!

Az autókról... érdemes olyan választani, amelyik könnyű. Ezek hosszú távon kicsit jobban kímélik a gumit, ezáltal jobbak tanulásra. A chaten is írtam már, hogy szerintem ideális a Mustang vagy a GTO. A Porsche azért nem, mert idióta alap setupja van, illetve farmotorosságából adódóan különösen nehéz vele bánni, ha megcsúszik. Ide sorolnám még a Corvette-t is, mert az meg nem véletlenül az amerikai autógyártás csillaga: piszkosul megy és ahhoz képest jól kezelhető.
A Caddy vagy a Challenger semmiképp nem tartozik ide, illetve a Mazdával személyesen annyi problémám van, hogy szerintem kiegyensúlyozatlan (túl erős) a modban. A Viper és az Aston a legerősebb autók a modban, de nehezek és nem annyira könnyű azokat se vezetni, mindkettőnek megvan a maga hátulütője (a Viper nagyon gyors pályákon érzi otthon magát, az Aston meg... arról nincs sok tapasztalatom, de főleg a hülye váltókiosztása lehet problémás). A váltó igaz lehet a másik Chevyre is, a Camarora, de azért az is viszonylag kezes.
A Volvo és a Nissan összkerekes, azokról nem ejtenék túl sok szót, mert már ennyi is sok... biggrin
Viszont rájuk ugyanúgy érvényesek a fentiek: nagyon kell figyelni a gumira.

És kiemelem még egyszer, mert nem lehet elégszer leírni: NAGYON KELL FIGYELNI A GUMIRA.
Folyamatosan lesni kell versenyen, gyakorláson, mindig. Az ideális hőmérséklet 94 fok mindegyiknél, de már 110-nél használhatatlan, márpedig azt egy apró megcsúszással el lehet érni. Soha nem szabad erőltetni a kanyarokat vagy féktávokat, mert csak elmelegszik, megcsúszik, kész a cirkusz.
Csatázni nagyon nehéz, mert az pont ennek az ellenkezője... de azért lehet, csak okosan. Ha túlmelegszik, akkor le kell higgadni 1-2 kör erejéig majd újra próbálkozni. A versenytávot kibírják, ha odafigyel rájuk a pilóta, de ehhez az kell, hogy ne folyamatos 120 fokon üzemeljenek - bár azon amúgy is képtelenség sokáig tartani, mert vagy még jobban elmelegszik, de inkább úgyis csak eldobja az ember (=még sokszorosan jobban elmelegszik).
Különösen ahogy haladunk a verseny/etap vége felé, annál több törődést igényelnek. Ahogy írtam fentebb, a féktávokat kicsit el lehet/kell nyújtani és a kigyorsítások, kanyarsebességek is lehet, hogy egy kicsit gyengébbek lesznek, de ez nem baj! Inkább legyen lassú, mint nézzen szembe a mezőnnyel az autó!

Ehhez pedig egy dolog kell és ezt mindenki jól vésse agyba: ISMERKEDNI az autóval. Senki ne állítgasson az alapsetupon addig, amíg nem bír konstans valamilyen köröket menni! Az ajánlott autók (lásd fentebb) alapsetupja biztos, hogy megfelelő arra, hogy jól lehessen menni velük némi gyakorlás után!
A modnak megvan a maga szépsége, csak egy kis időt kell neki adni, hogy felfedje. Az első párszáz kör egy kicsit szenvedős lehet, de én úgy gondolom, hogy a kasztnis autók között az egyik, ha nem a legjobb, modern sorozatot feldolgozó mod.
Főni
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1275
Státusz: Offline
 
Fábián RolandDátum: Kedd, 2012.07.31, 15:53 | Üzenet # 6
00roli00Ámen.. smile
Alezredes
Csoport: Barátok
Üzenetek: 147
Státusz: Offline
 
TFRC Fórum » TFRC általános témák » Segítségek » Segítség: NAGT
Oldal 1 / 11
Keresés:

Ma itt jártak
Regisztrált
Copyright MyCorp © 2017 | Honlapszerkesztő - uCoz