Üdv, Vendég | RSS | Facebook



Nyitólap
» 2012 » November » 22 » TFTC 2.0, Group 4


15:17
TFTC 2.0, Group 4

Hogy ne csak 1-2 hónapra előre gondolkodjunk… aki elkezdi, lehetőleg olvassa is el, mert érdekes dolgokat fogok írni. :-)
Ami itt következni fog, egyelőre csak egy gondolat, még ha gyakorlatban már tesztelgettem ezt-azt. Alapvetően kétféle gondolat küzd bennem folyamatosan, ebből az egyik az, hogy mindenkinek egyenlő esélyt kell adni a versenyeken, bármivel is induljon.
A másik gondolat pedig az, hogy jó-jó ez a mod, de azért a valóságtól eléggé távol áll abban a tekintetben, hogy milyen autókat versenyeztetünk. Igen, a hajtásra gondolok. A 8-ból mindössze két autó kapar hátul az igaziak közül és bármennyire is mondjuk, hogy sziluett autók (fiktív sorozat mivoltából ezt nyugodtan megtehetjük), azért az fwd hülyén jön ki hátsókerékkel, hiszen ezek valós kasztnit mintáznak, valós márkanevekkel. A DTM néz ki hasonlóképpen a valóságban, de ott is csak az Audi rugaszkodott el az utcai awd hajtástól egy kicsit, míg a másik kettő eleve rwd.

Szóval rövidebbre véve, a lényeg, hogy néha jó volna, ha az autók nem lennének ennyire tökegyformák. Nyilván lenne ennek előnye és hátránya is, modding szempontból pedig nagy munka, hogy a balansz meglegyen, de a hajtás specifikus előnyök és hátrányok is úgy benne legyenek, ahogy benne kell lenniük.

Alapvető elvárás általában mindenhol az, hogy a versenyeket izgalmassá lehessen tenni valamivel. Sokan nem szeretik, ha valaki mindig elöl van, valaki mindig hátul. Ebből sokszor adódik az, hogy aki hátul van, az elmegy egy gyengébb mezőnybe versenyezni inkább, mert úgyse ér el sikert. Az egyforma autós versenyeknél ez szinte biztos, hogy nem változik, hiszen ha mindenki a saját képességei szerint versenyez, akkor mindig ott lesz, ahová az éppen elég. Ugyanakkor ez egy igazságos rendszer, mert így aki jó, az elnyeri méltó jutalmát, azaz helyezését. Technikai hátulütője lehet az, hogy nem túl izgalmasak a futamok, ha nem elég szoros a pilóták általános képessége, azaz köridőik. Ezt valamennyire kiigazíthatná – ha nem is mindig, de néhány pályán – az, ha az autók a hajtás specifikus tulajdonságok miatt itt-ott másképpen teljesítenének egymáshoz képest, legalább egy adott pályán belül. Csak ezzel meg az a baj, hogy ehhez nem csak ezeket a hajtásokat, de a választott pályákat is jól ki kell egyensúlyozni, hiszen itt könnyen rosszul dönthet valaki önhibáján és képességein kívül, attól függően, hogy mivel versenyez. Plusz a pilótákra nézve is nagyobb nehézséget jelent, hiszen olyan autókhoz kell igazodniuk, amit határhelyzetben nem ismernek és alapvetően nem úgy viselkedik, mint az övék.

Rendszeresen visszatér ez a gondolat a fejembe, ami olyannyira nem hagyott nyugodni, hogy a különböző hajtásokat egy saját használatú TFTC modban már ki is próbáltam, hogy vajon mit lehetne belőle kihozni. Úgy gondolom egyébként, hogy mindkét megoldás jó, csak nem tudok dűlőre jutni a felett, hogy vajon érdemes volna-e váltani, főleg az után, hogy végül az NGTC fwd hajtását jól eldobtuk, éppen amiatt, hogy legyen mindenki egyenlő (bár ebbe azért az is beleszólt, hogy az aktuális gumimodell alkalmatlan fwd-re – és awd-re is az volna).
Arról már meggyőződtem, hogy a hajtásokat megfelelő gumimodellel elég jól le lehet modellezni, ami az erősségeket és gyengeségeket illeti, pl. ugye az awd hajtás eléggé „eszi” a teljesítményt, tehát közel sem annyira overpowered, mint azt elsőre valaki gondolná (de legalábbis a balansz megoldható könnyedén, a könnyebb vezetési technika ellenére, hogy ne verjen mindenhol mindent agyon).

Tehát nagyjából úgy néz ki a dolog, hogy a legnehezebb logikusan az rwd-t vezetni. Cserébe a gumikopás egyenletes, nem tépi szét egyik tengelyen se a gumikat. Az elérhető végsebesség nagy, kanyarokban viszont gépészkedős lehet.
Az fwd-t sokkal könnyebb vezetni, de néha idegesítő az orrtolás, amit művel és a hajtásból fakadóan megeszi az első gumikat. A kanyarsebessége az orrtolás miatt lehet, hogy nem jobb, de stabilabb, mint az rwd.
Az awd pedig nyilván a sínautó jelleget erősíti, viszont némi erőt veszít a hajtás belső ellenállása miatt, ami az egyenesekben, illetve a nagyobb tempójú kigyorsításokon megbosszulja magát a másik kettővel szemben. Ennél a gumik is nagy terhelést kapnak, némi orrtolással egyetemben (elosztás függvénye, de 50:50-ről beszélünk most, nem változtathatóan), tehát hosszú távon nincs igazán előnye, leszámítva a nagyon csiki-csuki pályákat.
De alapvetően mindegyikre igaz, hogy egyes vonalvezetések esetében előnyben vannak (az rwd a sok egyenes és szűk kigyorsítások esetében és az fwd sem veszít tempót a hajtásból adódóan, valamint a rajtnál előnyben lehet az awd-hez képest, mert a 300 lóerő kevés egy összkerekes kipörgős induláshoz, ami nélkül befullad az autó, ha nem kuplungol jól valaki).

Nyilván ehhez az egész herce-hurcához teljesen új gumimodell szükséges, mert a mostani alkalmatlan. Olyannyira, hogy sokszor ugyebár eleve csak kvalira használjuk a puhát, mert versenyen „szétszakad” pillanatok alatt. Saját magamban még nem döntöttem el, hogy én mit is szeretnék, de egyébként örülnék, ha néhány gondolatot ennek kapcsán megosztanátok Ti is, aztán eldől, hogy végül is van-e értelme ezt bajnokságra is felhasználni (a modot idővel biztos, hogy elkészítem, max. nem ilyen néven és nem hivatalosan, amolyan addonként).

Második téma pedig a BMW M1, ami nagyjából kész van, talán 1-2 textúrán még lehetne javítani, de az ennyi volt, hamarosan közzéteszem a „nembéta” változatot. Néhány privát üzenet váltása során azonban felmerült bennem az ötlet, hogy mi volna, ha annak is lehetne 1-2 társat találni. Nem most, majd később és nem az M1 modot hackelném át, hanem egy teljesen új mod lenne az. Group 4-es autókkal, tehát az aktuális M1 nyilván bekerülne abba is. Elsőre persze tökéletes az M1 így, ahogy van, utalva ezzel a fenti gondolataimra, miszerint ez így a jó, hogy mindenkinek azonosak az esélyei. De a Group 4-ben azért volt néhány autó, amit esetleg érdemes lenne úgy lemodellezni, hogy egymás ellenfelei lehessenek.

Még viszonylag kevésbé jártam utána, hogy mi jöhetne szóba, de az egyik ilyen a Porsche 911, egy másik pedig a Ford Capri 3100RS (azért érdekes ez a kettő, mert szintén van shift 2-es modell belőlük, amúgy nyilván jóval több Group 4 kocsi volt az évek során, pl. DeTomaso, Corvette stb.). Akkurátusan modellezve egyébként értelmetlen lenne, mert a Capri pl. esélytelen lenne az M1-el szemben, míg a 911 alapvetően jobb nála. Persze, az megoldható, hogy legyen némi balansz és az általános tulajdonságai meglegyenek mindegyiknek. Nyilván ez se volna kis munka, egyelőre 2-3 klikkből semmi infót nem találtam pl. a neten a Capriról…
De később még érdekes lehetne egy ilyen is, ha lemegy az M1 bajnokság, hogy ne legyen annyira egyhangú a bajnokság, na meg arról nem is beszélve, hogy többeket csábíthat egy olyan sorozat, ahol nem csak egyféle autó van, ami esetleg ráadásul valamilyen okból nem is szimpatikus. Mindenesetre ez még 100%-ig csak gondolati szinten létezik, de mint ilyen, létezik és 1x még meg is valósulhat. :-)

Megtekintve: 539 | Hozzáadta: Neuro | Helyezés: 0.0/0


Összes hozzászólás: 9
0  
8 Roland Kovács / KoRola   (2012.11.24 21:49)
Hát nem ártana bele front hajtás. Részemről tárgytalan lenne. Mert RWD-s vagyok. De lehet vonzana a fronthajtás még plussz embereket. AWD-t feleslegesnek tartom, ez nem Audi bajnokság biggrin

0  
9 Máté Kiss / Neuro   (2012.11.24 22:01)
Nyilván az AWD már csak agymenés, azt én se akarok, manapság nincs is sehol túraautók között (kivéve a superstars). Az audi meg a Mitsu maradna RWD. wink

+1  
7 Máté Kiss / Neuro   (2012.11.24 16:29)
Kicsit átgondoltam, nem kell az M1 mellé semmi. Cserébe egy 70's sportscar cucc nem volna rossz (CSL, Capri, 911, meg valami japán meg olasz cucc, ha van shift 2 alá). Hopp, ez már pont létezik és HGT-nek hívják. Na, ennyit erről. biggrin

+2  
6 Sándor Csiha / AMD_ok   (2012.11.23 19:26)
Szerény véleményem szerint vissza kellene hozni az fwd-rwd vonalat, ha már felhoztad a témát, és láthatóan téged is piszkál a dolog, Főni. Én csak bizonyos fokig örültem annak az NGTC végén,hogy most csak rwd lesz (attól függetlenül, hogy mindenki tudja, én rwd-vel mentem ott is), mert annak, aki szerényebb képességű esetleg, könnyebb azzal versenyezni, és ahogy leírtad néha, egyes pályákon pariban lehet az esetleg kicsit jobb képességű rwd-sekkel, és nem megy el a kedve az egésztől, valamint jó kis csaták alakulhatnak ki köztünk, nagyon sokszor. Míg ezzel szemben most nagyjából az van, hogy bekalibrálja kb mindenki magát,ahová ugye képességei predesztinálják, és a versenyen ha nincs gond, akkor kb tartja is azt a helyet. Ennek ellenszere lenne a 2. futam advancedben,de ott is érvényesülnek azok az elvek, hogy a jobbak előbb utóbb szinte tuti megelőzik a kevésbé jókat, és ugyanott vagyunk,ahol a part szakad (lsd pl az én példám, előző futamon első kanyarban utolsó helyre visszaesés, aztán futam végére 4. hely, ahová qualiztam majdnem).
CSak kukkantsátok meg az eredménytáblákat megnézve a startpozikat, és a verseny végieket (persze kiesést, kiforgást most nem nézve), és látszik egyből, miért írtam le ezt. Ez a saját véleményem, én emiatt jobban örülnék, ha visszahoznánk ezt, mert engem nem a helyezés, hanem a versenyzés, a csatázás "éltet", számomra a befutó kb másodlagos.
Uff, én beszéltem biggrin

+1  
2 Szabó Zoltán / huntertaylor   (2012.11.23 00:09)
http://www.youtube.com/watch?v=ZbcdUaFs7Ao&feature=share
Ez nincs 300Le mivel ez a "sima" n4-es, és AWD, elég durcán lehet menni vele sztem biggrin

0  
3 Máté Kiss / Neuro   (2012.11.23 00:17)
Attól függ hol. Pályára egyértelműen az rwd hajtás a nyerő. Bár azt se felejtsük el, hogy a 037 még elpicsázta az allmighty S1-et is anno rallyban és még rwd volt (aztán meg persze a Delta S4, de az már awd és amiről a "nagy" Audisok szeretnek megfeledkezni, más kérdés, hogy közbejött egy halálos baleset).

0  
4 Szabó Zoltán / huntertaylor   (2012.11.23 00:57)
Igen ezt utálom az emberekben, hogy istenítik az S1-et, és teljesen elfelejtik, ki is volt a valódi király abban a kategóriában wink

0  
5 Zsolt Farkas / Wolf   (2012.11.23 10:24)
1,28-nál az mi komoly. surprised

0  
1 roli roli / 00roli00   (2012.11.22 15:46)
Dobhatunk M1 mellé más kocsikat,engem nem zavar... Az elejét nem értettem teljesen, lehet fáradt vagyok... biggrin szal mi jár a fejedben? FWD,AWD?--->LÁZAS VAGY,MENJ DOKIHOZ!!! biggrin wink

Hozzászólásokat csak regisztrált felhasználók írhatnak.
[ Regisztráció | Belépés ]
Copyright MyCorp © 2017 | Honlapszerkesztő - uCoz