Üdv, Vendég | RSS | Facebook



Nyitólap
» 2012 » Június » 10 » NGTC 2012 P1


11:43
NGTC 2012 P1

Bizonyos tekintetben nem teljesen jó irányt vett az NGTC legutóbbi kiadása, ezért elkezdtem azon dolgozni, hogy a mod 1. kicsit könnyebb legyen 2. valósághűbb legyen. Két területet érintenek a mostani változások, mégpedig a motort és a gumikat. Mivel a 2012-es verzió futóműve bár szintén nehezített a modon bizonyos tekintetben, viszont úgy gondolom, hogy ugyanakkor reálisabban mozognak az autók (és egyébként határhelyzetben kiszámíthatóbbak, bár könnyebb elérni velük a határhelyzetet). A jövőben tehát ez megmarad.
A motor görbéjét egy az egyben kidobtam, ahogy volt. A turbós jellegű bő 340 lovat lecseréltem egy szívómotor görbéjére. Maradt benne kereken 300 lóerő 8000-nél, illetve 292 Nm nyomaték, kicsit lentebb. Az alacsonyan meginduló nagy nyomaték eltűnésének hatására az autók kigyorsításon kezesebbek lettek. Az eredeti NGTC-hez képest viszont nem sokat lassultak, hiszen azért alapvetően nagy fordulaton használjuk őket, ott meg elég kicsi a visszaesés. Igen, furcsa ez, hogy visszalépés történt, de úgy gondolom, hogy a futómű-gumi páros (és itt már egy kicsit az aero) nem bírta el kiegyensúlyozottan a nagyobb teljesítményt és most sokkal harmonikusabb lett az egész.
A másik terület pedig a gumi. Nos... az eddigi gumit se láthatta még senki más modokban, de garantálom, hogy a mostani is ilyen lesz. Nem véletlenül szúrtam be pont a minap egy videót a dtm autó live gumihőmérsékletéről a fórumba. Azt az információt vettem alapul, amit abban látni. Ez azt jelenti, hogy a gumi kemény kanyarokban meglehetősen melegedni fog, rátehetünk akár 30-40 fokot is pár mp alatt. Ugyanakkor a rákövetkező egyenes szakaszban ezt visszakapjuk. A gumi ideális hőmérséklete 95 fok, de ettől elég nagy mértékben el lehet térni, azaz tág tartományban használható. Tehát, ha egy kanyarban felmegy 130 fokra, még nincs para, illetve ha egyenesben visszahűl 70-re, akkor sincs vészhelyzet.
Viszont egy dolgot szem előtt kell tartani: attól, hogy a gumi nem veszíti el azonnal a tapadását, ha nem megfelelő hőmérsékleten van, attól még ezek a hőmérsékletek jelentős kihatással vannak/lehetnek a kopásra! Tehát ha valaki a gumit folyamatosan 110-120 fok körül tartja, az számolhat vele, hogy verseny végére jelentősen el fog kopni. És itt jön képbe az a mániám, hogy a realitás is érjen talajt a modban: az elsőkerekes autók emiatt sokkal jobban fogják koptatni az első gumikat, pont úgy, mint a valóságban. Viszont ne felejtsük el, hogy a komoly csatákban is elfogyasztják a versenyzők a gumikat általában. Ez ugyanúgy visszaköszönhet mostantól a játékban is, hiszen amikor csatázunk jobban erőltetjük a gumit, a nagyobb terhelés hatására, most gyakran érezhetően nagyobb hőmérsékleteket fog elérni, ennek hatására jobban fog kopni. Egy-egy manőverben nyugodtan "szét lehet tépni" a gumit, mert bőven kibírja, hamar visszahűl és lehet örülni az előzésnek. Viszont mostantól nem lehet büntetlenül a verseny teljes hosszán agresszívan bánni az autóval, mert a gumik azt nem fogják megköszönni.
Hát nagyjából ennyi. Ezeknek a változtatásoknak, de főleg a guminak köszönhetően az NGTC ismét egy "új" mod lett. Melegen ajánlom a próbálgatását mindenkinek, mert az biztos, hogy elsőre nagyon más lesz. Az fwd autók pilótái elég sűrűn láthatnak majd 130-140 fokokat is (néha az rwd is), de annyira nem kell megijedni tőle. Ahogy írtam fentebb, ez elsősorban a kopásra lesz kihatással. Persze itt vagy efelett nem érdemes folyamatosan használni, mert sokat bír, de azért a végtelenségig nem tapad minden hőmérséklettartományban...

Megtekintve: 459 | Hozzáadta: Neuro | Helyezés: 0.0/0


Összes hozzászólás: 4
0  
3 Sándor Csiha / AMD_ok   (2012.06.11 22:08)
Nekem megmondom őszintén, hogy az előző cucc nem nagyon jött be, nem éreztem úgy az autót. Ez már sokkal jobban fekszik, tetszik a gumifejlesztés wink nyam

0  
4 Máté Kiss / Neuro   (2012.06.12 12:41)
Megpróbáltam nem NAGT-t csinálni a modból, mert amúgy az hasonlóan viselkedik, csak ott el is megy a tapadás +5 fok után... biggrin Őszintén szólva az FWD nem volt prioritás, kizárólag az RWD-re koncentráltam, amikor a gumit készítettem. Olyannyira, hogy tervben volt az FWD kidobása a modból, ha nem fog működni rajta a gumi. Ennek ellenére úgy gondolom, hogy egészen jó lett végül az is, bár kicsit hullámzó teljesítményt mutat. Gumigyilkos pályákon nem vennék rá mérget, hogy futam végén is versenyképes marad... majd talán a kopással játszok még egy keveset, hogy ne így legyen, mert nem érzem teljesen elveszett dolognak.

0  
2 Máté Kiss / Neuro   (2012.06.10 21:23)
Mea culpa... több ilyen videót is láttam mostanában, aztán ez maradt meg a fejemben. De amit beillesztettem, az tényleg nem a DTM. biggrin

0  
1 György Kocsis / Gyuracell   (2012.06.10 20:04)
Jóval kellemesebb, ha nem is sokkal, de azért összébb rántja majd a mezőnyt Hungaroringhez képest szerintem. Jó lett nagyon.
(Amúgy amit linkeltél az GT3-as Corvette volt )

Hozzászólásokat csak regisztrált felhasználók írhatnak.
[ Regisztráció | Belépés ]
Copyright MyCorp © 2017 | Honlapszerkesztő - uCoz