Üdv, Vendég | RSS | Facebook



Nyitólap
» 2014 » Április » 4 » Modding reloaded


15:30
Modding reloaded

Bár egy időben letettem arról, hogy akár csak versenyzés terén foglalkozzak rFactorral, az utóbbi néhány hónapban nem csak a versenyeket, de a moddolást is újra beizzítottam. Bár alapvetően vagyunk páran, akik sokat szidjuk az ISI motorját (még az újat is), azért érdekes dolgokat lehet vele művelni, amivel remekül el lehet szórakozgazni unalmas pillanatokban.
Így tettem pl. kedvenc M1 Procarommal, valamint korábban volt egy másik - nem publikus - modom rF alá, melyben a BMW CSL, Ford Capri MK.II. és Porsche 911 RSR 3.0 autók kaptak helyet. rF2 alá volt belőle egy demo féleség, de az nem sokáig volt publikus és csak ilyen alfa verzió volt, hiszen rF2 a mai napig sincs kész, hogy lehetne akkor egy mod...
Na lényeg a lényeg, hogy hegesztgetem ezeket egy ideje és kezdenek egész kellemetes formába kerülni. Egy ideig azt gondoltam, hogy az M1-et betenném a másik három közé, de elveri őket, így mezőnybe rakni nem sok értelme lenne. Eleve az M1 a CSL utódjának lett szánva, szóval valahol kötelessége jobbnak lenni. Jobb is, hiszen erősebb és könnyebb annál, komolyabb aero csomaggal megspékelve.
Ellenben a másik három nagyon közel vannak egymáshoz, annak ellenére, hogy három eléggé eltérő autóról van szó. Bár a Capri és a CSL teljesítményben egymáshoz nagyon közel vannak, azért jelentős az eltérés, hiszen előbbinek merev híd, utóbbinak független kerékfelfüggesztés jellemzi a hátsó futóművét. Végül a Porsche inkább ésszel, mint erővel versenyez, hiszen jóval gyengébb náluk, de sokkal könnyebb is, tapadásért pedig nem megy a szomszédba a keskenyebb gumijain sem. Farnehézségéből adódóan pedig jól fordul (igaz, néha gépészkedés kell hozzá, de ez már csak ilyen szakma), míg a másik kettő az első gumikat gyilkolja a kanyarok bejáratán. Gumikímélés szempontjából is valamivel jobb a Porsche, mint a másik kettő, bár a bemelegítés számára kicsit nehezebb feladat a kisebb súly, de a másik kettőhöz hasonló gumik miatt.
Alapvetően saját szórakozásomra, illetve unalmas pillanataim kitöltésére hegesztem a modot (skinekből is csak 2-2 van autónként), de ha érdekel valakit, szívesen megosztom, amikor arra alkalmas lesz. Az autómodelleken is lenne némi meló, nem biztos, hogy megcsinálom. Ilyen pl. hogy a porschénak hátul valamiért csak egy féklámpája ég vagy a Caprinak a műszerfala gyakorlatilag halott, csak a mutatók működnek, a lámpák nem. A BMW-nek meg kiakad a fordulatszámmérője, mert rosszul van beállítva, hogy mit és hogyan mutasson...
Elég sok infónak túrtam utána a neten ezekhez is (akárcsak az M1-nél), mert jó lenne minél reálisabbra belőni őket. Egyáltalán nem szándékozom ugyanolyanra, a.k.a. liga edisün fizikát csinálni nekik. Természetesen, ha a szükség úgy hozza (ez sok-sok teszt kérdése), a modder trükköket bevetem (pl. semeddig nem tart 20-30 Nm nyomatékot elvenni egy autótól úgy, hogy közben a motorhoz ne kelljen nyúlni), hogy egyébként alkalmas legyen a mod akár ligázásra is, ha valamikor véletlenül oda kerülne a sor. Vagy csak 1-1 fun verseny erejéig. Szerencsére az M1-nél ilyesmivel nem kell foglalkozni, hiszen az egyautós sorozat. :)

Megtekintve: 620 | Hozzáadta: Neuro | Helyezés: 0.0/0


Összes hozzászólás: 1
0  
1 Kiss Máté / Neuro   (2014.04.07 19:58)
Nem szeretném, ha félreérthető volna a bejegyzés: ezek a modok NEM célzottan a TFRC számára készülnek bajnokság vagy bármi céljából (csak azért említettem meg, hogy ha mégis olyan stádiumba jutna egyszer, hogy alkalmas volna rá), az pedig biztos, hogy nagy publikum elé sosem fognak kerülni - vagyis az M1 további fejlesztése is zártkörű/privát marad.

Hozzászólásokat csak regisztrált felhasználók írhatnak.
[ Regisztráció | Belépés ]
Copyright MyCorp © 2017 | Honlapszerkesztő - uCoz